Сторінка 4 з 5

ПовідомленняДодано: 03 липня 2007 15:02
Михайло
А чи відомо, відзнаку \"Соборність\" носили лише в УГА, чи в ДА УНР теж?
І ще -- Знак 3-го Військ. З'їзду - це перевидання галицького значка, чи просто закупили партію в Галичині?

ПовідомленняДодано: 03 липня 2007 18:36
Mykola Chmyr
Наскільки мені відомо, в якості знака на шапку відзнаку \"Соборна Україна\" в ДА УНР не використовували. Відносно ІІІ військового з'їзду то, скоріше за все, було просто отримано партію знаків з Галичини. Втім, документів щодо цього немає. \"Перевидання\" відзнаки \"Соборна Україна\" на Наддніпрянщині видається малоймовірним.

ПовідомленняДодано: 04 липня 2007 13:04
Михайло
Михайло написав:Тобто, Тинченко помилився, і несправді на фото -- не російський прапор, а відзнака за поранення?


Вибачаюсь за "прогон", Тинченко пише якраз про жовто-блакитну нашивку кутом угору.

Але:

Vlad143 написав:В Тінченко нічого про "вугол" не написано, він тільки пише шо фото періоду ...


Якраз і написано, він пише (стор. 99), що жовто-блакитний "вугол" з'явився під час союзу зі ЗСПР якраз як аналогія до білогвардійського.

Причому теж каже, що наказів не вдалося знайти, а посилається на фотографії та уривки споминів (яких -- неясно).

Re:

ПовідомленняДодано: 04 липня 2007 18:34
Mykola Chmyr
Михайло написав: Причому теж каже, що наказів не вдалося знайти, а посилається на фотографії та уривки споминів (яких -- неясно).


Отож бо й воно! :D Цікаво, що у XLVI Розпоряді Державного Секретаріату Військових Справ ЗОУНР від 22 квітня 1919 р., яким було затверджено опис однострою, "відзнаки для боєвиків і ранених" не згадуються. Утім, синьо-жовтий кут на лівому рукаві все одно носили.

ПовідомленняДодано: 02 серпня 2007 16:41
Vlad143
Здається шо тут десь на першіх сторінках було вирішино шо це інтернуванна частина, але ні на жодній фото інтернірованих УГА-вців (з книзі Тинченко) в старшин немає портупей, здесь вони присутні. Також пан Пінак додав шо \"Нижній поріг - десь травень-червень 1919\", але зза вугла мені здається шо нижній поріг повинен бути липень-серпень 1919 бо пан Чмир пише шо \"...\"відзнака для боєвиків\", встановлена 30 березня 1919 р. для військовиків, що пробули на фронті в окопах не менше 12 тижнів (84 днів)...\". А верхній поріг десь вересень-жовтень 1919, бо шінелей ще ні в кого не має.

ПовідомленняДодано: 16 серпня 2007 13:27
Mykola Chmyr
Версія цікава, але дещо суперечлива. Справді, наявність портупей мусить навести на роздуми. Відносно ж визначення нижнього порогу липнем-серпнем 1919 р., то тут погодитися важко. Річ у тім, що обрахунок часу, проведеного на фронті, вівся не від моменту встановлення \"відзнаки для боєвиків\". Навпаки, її могли носити ті, що на 30 березня 1919 р. вже мали 12 тижнів служби на фронті.

Re:

ПовідомленняДодано: 16 серпня 2007 15:57
Vlad143
Mykola Chmyr написав:Річ у тім, що обрахунок часу, проведеного на фронті, вівся не від моменту встановлення "відзнаки для боєвиків". Навпаки, її могли носити ті, що на 30 березня 1919 р. вже мали 12 тижнів служби на фронті.


Здесь моя помилка. :o

ПовідомленняДодано: 07 вересня 2007 12:33
CICHOVUK
Вітаю шановне товариство.На фото зображені вояки УГА інтерновані в Ліберцях(Чехо-Словаччина) у 1920-1921 рр. Як доказ посилаюсь на статтю Ігора Срібняка та Андрія Купцова \"Табір інтернованих військовиків УГА в Ліберцях(Чехо-Словаччина) у 1920-1921рр.\" Вісті комбатанта №1,1999.Там в кінці розміщені два фото, одне з яких подано на форумі і підпис \"Дві світлини з табору в Чехо-Словаччині, які привіз з собою до Канади Василь Мурашка.\"

ПовідомленняДодано: 07 вересня 2007 14:12
Mykola Chmyr
Дякую за інформацію!

ПовідомленняДодано: 07 вересня 2007 16:02
Vlad143
А де посилання?

ПовідомленняДодано: 14 вересня 2007 15:26
Ігор Львів
Це точно УГА взуття австрійське ,наявність мазепинки,чітко проглядаються зубчатки.

Re:

ПовідомленняДодано: 14 вересня 2007 18:33
ruslan
От облом.... :cry:

Re: Re:

ПовідомленняДодано: 09 жовтня 2011 21:57
Inman
Питання до Mykola Chmyr

В світлі полеміки про те, як на старих фотографіях розпізнати жовтий та синій кольори (який згори, який знизу), виникло питання і стосовно відзнаки для боєвиків.

В книзі "Галицька армія" в описі відзнаки розташування колорів не зазначене, на кольоровому малюнку жовта смужка знизу, синя згори.

На цій фотографії світліша смужка відзнаки - згори.
Зображення

На фотографії в вашій книзі, наведеній на ст.38 знизу, у одного з старшин відзнака має світлішу смужку знизу.
В чому різниця - якість фотографій (і відповідно-відображення кольорів) чи відзнаки могли бути з різним розташування кольорів?

Re: Фото куреня УГА

ПовідомленняДодано: 10 жовтня 2011 09:29
Adam
Я — за другий варіант. Наказ був, а як кому спало на думку, як його виконати...

Re: Фото куреня УГА

ПовідомленняДодано: 11 жовтня 2011 19:26
Vlad143
На фотографии голубая полоса сверху и желтая снизу.