Яка історія Україні потрібна?

Модератори: Historical, Global Moderators

Аватар користувача
Опришок
Member
Member
 
Повідомлень: 109
З нами з:
13 лютого 2009 14:43
Звідки: Вінниця,Київ,Львів

Яка історія Україні потрібна?

Повідомлення Опришок » 26 лютого 2009 13:13

Тут пропонується висловлювати свої думки з цього приводу. Зараз намічаються зміни в навчальній програмі з предмету історії в школі, можливо і в ВУЗах такі зміни відбудуться. Тому будемо мати надію, що її творці наважуться сюди зайти і ознайомитись з певними нашими зауваженнями. :yes:
Дай Боже що нам гоже, а що не гоже - не давай Боже!
 

Аватар користувача
Опришок
Member
Member
 
Повідомлень: 109
З нами з:
13 лютого 2009 14:43
Звідки: Вінниця,Київ,Львів

Повідомлення Опришок » 03 березня 2009 22:50

Ось ще одна стаття http://www.dt.ua/3000/3150/65503/ в якій розповідається про проблеми нашої історії. Хоч в нас є тема Голодомору, але тут трошки є про освіту. А нарахунок Бузини - людина просто \"рубить бабло\", а українці своєю якоюсь примітивністю, бажанням \"брудної білизни\" формують таких авторів які потурають бажанням! Як на мене то це якийсь комплекс пошуку правди. Більшість тут на форумі явно 60-80рр. народження, тобто особи які народились, формувались і жили в радянському суспільстві, де було все просто та зрозуміло у всіх питаннях, а тут Незалежність.... і багато якихось зрозумілих настанов валяться, рушаться - все вийшло міфами, брехнею, починаючи від виникнення людини,Переясласької ради, 23 лютого... через те ми напевно хочемо щоб остаточно встановилась якась ясність та однозначність... А тут - що не історик так версія! Що скажете?
Дай Боже що нам гоже, а що не гоже - не давай Боже!
 

Аватар користувача
AppS
Member
Member
 
Повідомлень: 3966
З нами з:
21 грудня 2008 23:24
Звідки: Київ

Повідомлення AppS » 04 березня 2009 01:08

історія.. в технічних вузах вона як собаці п\"ята нога, її там ніхто не любить зі студентів і до сих пір пам\"ятаю, як мене поважала викладачка, за те що я без підготовки зміг згадати князів від Аскольда до Ярослава - це було на фоні інших в її очах неабияке досягнення % )))
В гуманітанрних - не знаю навіть.
А в школах - сучасні підручники, як на мене достатньо нормальні, головне, щоб у вчителя не було занадто нездорового пафосу.
про Бузину і Ко - це не лікується. Про Другу Світову є сотні різних книжок, але це не рятує від постійних перевидань Віктора Суворова і Ко. Звичайна тяга до сенсаційності.
ТЕРЕН - гіллястий кущ (1—4 м заввишки) або невелике деревце з широкояйцеподібною кроною, темно-сірою корою і численними колючками. Росте на узліссях, по чагарниках, балках, долинах річок. Морозостійка, світлолюбна рослина.
 

Аватар користувача
Chill
Member
Member
 
Повідомлень: 1614
З нами з:
17 травня 2007 16:36
Звідки: матір міст руських

Re:

Повідомлення Chill » 04 березня 2009 12:20

Опришок написав: Більшість тут на форумі явно 60-80рр. народження, тобто особи які народились, формувались і жили в радянському суспільстві, де було все просто та зрозуміло у всіх питаннях, а тут Незалежність.... і багато якихось зрозумілих настанов валяться, рушаться - все вийшло міфами, брехнею, починаючи від виникнення людини,Переясласької ради, 23 лютого... через те ми напевно хочемо щоб остаточно встановилась якась ясність та однозначність... А тут - що не історик так версія! Що скажете?

нічого дивного. СРСР не відкрив америку своєю історією. Всі потужні держави мають біль-менш офіційну історію в які все спрощено і показано саме важливе. Чому? тому що більшість пересічних людей не цікавиться історією і їм достатньо і такого рівня. Така спрощена історія має викладатися в школах, трохи детальніша в вишах. Але детальні серйозні дослідження просто бути доступними. І ніяких проблем не буде.
Тільки от ніхто тут нічого враховувати не буде для нової програми.
Дядько Орест.

Стяг наш - Сонце красне й вічне небо ясне,
Меч наш - Предків Віра, з неї наша сила!

(с) Огнеколо "Летів сокіл"
 

Аватар користувача
Chestnut
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 6229
З нами з:
22 лютого 2006 15:07
Звідки: Київ-Лондон

Повідомлення Chestnut » 04 березня 2009 14:07

Опришок написав:українці своєю якоюсь примітивністю, бажанням "брудної білизни"


Не треба вважати, що українці чимось аж так особливі від інших людей в цьому плані. Такі демонстратори брудної білизни є всюди. Я б сказав, що Україна в цьому плані ще й пристойна, бо маємо чи не єдиного Бузину, тоді як у інших їх безліч
\"На гербі зображено ведмедя. В одній руці у ведмедя молоток, а в другій - балалайка. Це символізує працелюбність і незакомплексованість тварюки.\"
 

Аватар користувача
Lew
Member
Member
 
Повідомлень: 8
З нами з:
24 грудня 2008 08:40
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Lew » 05 березня 2009 16:49

Проблема викладання історії в школах усіх рівнів завелика. :D
Взагалі тематиці форуму більше відповідає питання викладу історії війн і т.п. Може цю проблему варто обговорити шановним військовим фахівцям, як більш конкретну. :?:
Excelsior ad astra!
 

Аватар користувача
Lew
Member
Member
 
Повідомлень: 8
З нами з:
24 грудня 2008 08:40
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Lew » 06 березня 2009 00:14

Щодо реформи історичної освіти дискусія зараз точиться довкола 2-х принципів: хронологічного та вивчення за концентрами. Перший є класичним і не враховує вік учнів, зате забезпечує струнку та \"повну\" систему знань.
Другий поділ матеріалу на 2 або 3 етапи (5-7, 8-9, 10-12 класи), на кожному вивчається хронологічно вся історія, але вибірково. Сенс у підвищенні методологічної складності та матеріалу згідно віку. Частково використаний зараз - 5 клас (Вступ до історії), далі знову від початку, але глибше. Недоліки відсутність повноти знань, послідовності, легкість маніпулювання базовим набором фактів.

Остання мода за прикладом Заходу, якраз за \"наданими\" документами формування т.зв. історичного мислення. І це коли не всі випускники іст. факів ним володіють. Потрібна справа але наступне !

Система оцінювання передбачає ухил у бік творчого підходу - фантазій, за що іде більший бал ніж за знання та розуміння матеріалу. З досвіду інших галузей зазначимо - креатив без більш-менш повної бази перетвориться на лора -
\" фахівця з лівого вуха\" :D Спеціалізація необхідна, але біологія стверджує вимирання найбільш спеціалізованих видів за значних коливань зовнішніх умов. :cry:
А маси перетворені на фантастів, не в змозі провести бодай середнього аналізу подій у житті, що очевидно полегшує керування, зате зменшує потенційну стійкість системи в разі проблем у еліті.
Excelsior ad astra!
 

Аватар користувача
Lew
Member
Member
 
Повідомлень: 8
З нами з:
24 грудня 2008 08:40
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Lew » 06 березня 2009 16:16

AppS написав:історія.. в технічних вузах вона як собаці п"ята нога, її там ніхто не любить зі студентів і до сих пір пам"ятаю, як мене поважала викладачка, за те що я без підготовки зміг згадати князів від Аскольда до Ярослава - це було на фоні інших в її очах неабияке досягнення % )))


В мене були схожі випадки за навчання в КПІ :D , але в групі нас було щонайменше троє. Освіта прогресує :) .

Цікавий сучасний приклад - Універ. Спорту. Аудиторія майбутні тренери олімпійського та професійногоспорту. Серед тем обов язкових 3 реферати за семестр з І.У., з 90 десь 10 спортивних, 30(!) по 17 та 18 століттях. При цьому жодних воєннх тем нема !!!!, виключно соціологія та політологія, треба мати справді феноменальний талан аби так зробити при аналізі козацтва та гайдамаччини.
"Краще" ситуація з відповідними семінарами їх 3 з 16, 17, 18 ст. Перший виключно соціально-економічний зміст. Другий - по 1648-76 рр. Тепер головне в питаннях жодних військових дій, згадка про козацьке військо лише в сенсі його соціального складу, єдина військова вказівка - якщо можливо (!) висвітлити роль козацтва у війську Хмельницького на прикладі битви під Берестечком. Ця потенційна можливість згадується серед 10-х питань для самоперевірки, але не в тексті методичних рекомендацій !
Лише по 18 ст. чітко вказано розібрати битву під Полтавою, причини поразки, наслідки; як частина ? про Мазепу.
Додам що при викладенні інших періодів ситуація не краща, а гірша.
Де навчатись тренерам поняттям стратегії та тактики, за відсутності військової кафедри?

Шановний Михайло підіймав проблему співвідношення перемог і поразок у згадуванні цілком справедливо. Адже щоб перемагати необхідно вчитись і на перемогах, а то матимемо на всіх фронтах виключно героїчні поразки. :twisted:
Excelsior ad astra!
 

Аватар користувача
Adam
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 31932
З нами з:
22 лютого 2006 21:35
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Adam » 06 березня 2009 22:24

А вот не хрен было институты превращать в университеты, а ПТУ - в академии!
Зображення

"Краще жити у цирку, ніж у концтаборі!"
"Поєднаємо патріотизм зі здоровим глуздом!"
 

Аватар користувача
Lew
Member
Member
 
Повідомлень: 8
З нами з:
24 грудня 2008 08:40
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Lew » 07 березня 2009 00:56

Згоден! Проте зміст навчального процесу в даному випадку не надто відрізняється від назви. А питання залишаються.
Excelsior ad astra!
 

Аватар користувача
Lew
Member
Member
 
Повідомлень: 8
З нами з:
24 грудня 2008 08:40
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Lew » 07 березня 2009 00:59

P.S. Даруйте, впустив - залежно від назви.
Excelsior ad astra!
 

Аватар користувача
Adam
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 31932
З нами з:
22 лютого 2006 21:35
Звідки: Київ, Україна

Повідомлення Adam » 07 березня 2009 09:13

Почему это? Университет, в отличии от института, - это другой уровень акредитации, расширено количество изучаемых предметов и увеличино количество часов. Я начинал учебу еще при советской власти в техническом ВУЗе - у нас история ограничивалась \"Историей КПСС\" на первом курсе. И все!
Зображення

"Краще жити у цирку, ніж у концтаборі!"
"Поєднаємо патріотизм зі здоровим глуздом!"
 

atez
Member
Member
 
Повідомлень: 2079
З нами з:
02 травня 2006 21:31
Звідки: Нововолинськ

Повідомлення atez » 07 березня 2009 09:30

Adam написав:Университет, в отличии от института, - это другой уровень акредитации, расширено количество изучаемых предметов и увеличино количество часов.

Ха! Національний університет "Львівська політехніка": політична історія України - 4 (чотири!) лекції і стільки ж семінарів! На вс. історію від виникнення державності до сучасності! "И ни в чем себе не отказывай"...
Вставай, Україно, бо москаль вже годину не спить!
 

Аватар користувача
AppS
Member
Member
 
Повідомлень: 3966
З нами з:
21 грудня 2008 23:24
Звідки: Київ

Повідомлення AppS » 07 березня 2009 13:47

Adam
Почему это? Университет, в отличии от института, - это другой уровень акредитации, расширено количество изучаемых предметов и увеличино количество часов. Я начинал учебу еще при советской власти в техническом ВУЗе - у нас история ограничивалась \"Историей КПСС\" на первом курсе. И все!

в НТУУ \"КПІ\" - всього два семестра \"Історія України\" на перших курсах. Але навіть стільки її встигає набриднути людям, що вирішили присвятити п\"ять з пололвиною років вивченю технічних дисциплін.
ТЕРЕН - гіллястий кущ (1—4 м заввишки) або невелике деревце з широкояйцеподібною кроною, темно-сірою корою і численними колючками. Росте на узліссях, по чагарниках, балках, долинах річок. Морозостійка, світлолюбна рослина.
 

Аватар користувача
Опришок
Member
Member
 
Повідомлень: 109
З нами з:
13 лютого 2009 14:43
Звідки: Вінниця,Київ,Львів

Повідомлення Опришок » 07 березня 2009 21:33

Adam написав:А вот не хрен было институты превращать в университеты, а ПТУ - в академии!

Нічого не поробиш - вищий рівень то можна з сутентів бвльше грошей зрубувати за контрактом, от тільки рівень викладання в багатьох моментах залишається на рівні внститутів та ПТУ. Про бачення освіти, зокрема історичної вийшла цікава стаття http://www.dt.ua/3000/3300/65521/
Lew написав:Проблема викладання історії в школах усіх рівнів завелика.
Взагалі тематиці форуму більше відповідає питання викладу історії війн і т.п. Може цю проблему варто обговорити шановним військовим фахівцям, як більш конкретну.


Взагалі можливо давайте подумаєм ось про що - як краще поєднати в наших музеях (ЦМЗСУ наприклад та інших військових і краєзнавчих) присутнісьть українців в арміях австро-угорщини , РІА, польської, радянської. Яку ідеологію (психо-емоційне навантаження та розуміння) повинна нести експозиція?
Дай Боже що нам гоже, а що не гоже - не давай Боже!
 

Далі

Повернутись до Загальні історичні питання

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей