Укравтобуспром

Модератори: Global Moderators, News

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 18 червня 2017 23:30

"Хаммер" по-українськи

Василь СКРІБА

Страшно казати, але факт – вересневі теракти в Америці зумовили позитивні зрушення в українському ВПК. Вони, зокрема, стосуються підприємств, задіяних у розробці армійського автомобіля типу “джип”.

Перший зразок вітчизняного конкурента відомому Hummer’y вже рік як міг би “бігати” десь на Яворівському полігоні. Але Міноборони, на замовлення якого розробляли авто, ніяк не могло відшукати в державній кишені якихось 300 тис. грн. на його виготовлення. Проте унаслідок ситуації, що склалася тепер у світі, дало доручення ВАТ “Укравтобуспром” (розробнику “джипа”) “повернутися до цієї теми”.

А починалося все 1994 року. Тоді, як розповів кореспондентові “Поступу” завідуючий сектором спецавтотехніки “Укравтобуспрому” Петро Цибрівський, підприємство запропонувало Міністерству оборони військову машину . Ініціативою довго нехтували, але 1999 року все ж уклали угоду про розробку “джипа”. Основні вимоги міністерства щодо нього були такими: дешевийі від самих шин і до керма – український. Того ж року проект “Мамая” (таку робочу назву дали машині конструктори) уже був готовим. Далі, за правилом, мав би наступити другий етап розробки автомобіля. Але Міноборони, заплативши проектантам заледве половину від вартості виконаних робіт, сказало, що на завершення “Мамая” грошей нема.

Зображення
на світлині: Крайній зліва – Петро Цибрівський, зав. сектором спеціалізованих автотранспортних засобів, крайній справа – Андрій Волощанський, головний конструктор, посередині – Маркіян Васьків, конструктор

Щоправда, як розповідають в “Укравтобуспромі”, справа “зарухалася” перед Десятою річницею Незалежності України. Планувалося, що на параді в День Незалежності Хрещатик відчує на собі, що таке “Степ” (так військові перейменували “Мамая”, бо так, на їхню думку, звучить солідніше). Але “Степу” 24 серпня на парадній вулиці Києва не було. Замість “Степу” Хрещатиком проїхали кілька десятків Hummer’ів, які, за однією версією, Україна отримала від Заходу у подарунок, а за другою – у рахунок оплати використання натовськими військами Яворівського полігону для своїх миротворчих навчань. Про “Степ” військові знову забули. Але після подій 11 вересня – згадали: за словами директора “Укравтобуспрому” Любомира Крайника, Міністерство оборони доручило ВАТ спільно з Харківським конструкторським бюро ім. Морозова почати на базі “Степу” опрацьовувати варіант броньованого армійського автомобіля, оснащеного легким озброєнням.

Імовірно, що цього разу наміри Міноборони виявляться справді серйозними. На це чекають понад десять задіяних у ньому заводів, серед яких, для прикладу, завод “Мотор-Січ”, Лозівський ковальсько-механічний завод і завод “Дніпрошина”.

коментар

Любомир Крайник
директор ВАТ “Укравтобуспром”

Згідно з постановою Кабінету Міністрів від 1999 року, якщо було б відповідне фінансування, що було передбачене, в принципі, “Степ” уже мав би їздити, уже мав бути на параді у цьому році. Але річ у тім, що держава не знайшла кількох сотень тисяч гривень на те, аби закінчити виготовлення цієї машини. А без грошей це зробити неможливо. Парадокс полягає в тому, що на американські “Хаммери”, які в три-чотири рази дорожчі, гроші знаходяться, а на свої – складніше. Україна витратила в десятки разів більшу суму на придбання шістдесяти “Хаммерів” – замість того, щоби створити в себе такий же (на 100% української комплектації) автомобіль. Після останніх подій у нас є доручення Міністерства оборони повернутися до цієї теми. Ну, за нами затримок не буде – в технічному плані. Питання тільки за фінансуванням. З повітря ми поки що не навчилися робити машину...

довідка

“Степ” – це, за проектом, не так джип, основне завдання якого перевозити високі армійські чини, як багатоцільовий тактичний автомобіль, призначений для перевезення пасажирів та вантажу дорогами всіх категорій і по бездоріжжю. Його вага – 3,5 тонни. Габаритні довжина, ширина і висота – відповідно 5160, 2000, 1880 мм. Максимальна швидкість – 120 км/год. Під час його проектування були враховані недоліки, на які хибує Hummer. А це, по-перше, конструкція рами “янкі”, як дві краплі води схожа на раму вантажівки. Вона робить машину широкою. Через неї ж у Hummer’i стандартно можуть поміститися тільки водій і троє пасажирів. Натомість “Степ” має оригінальну раму, він вужчий і довший, ніж його американський колега, і вміщує екіпаж із десяти чоловік. (У Hummer’a, щоби посадити стільки людей, доводиться піднімати верх кабіни). Другий недолік Hummer’a полягає в тому, що двигун у нього майже цілком розміщений у салоні: це утруднює доступ до нього.

У “Степу” в цьому плані все гаразд: двигун (Івеко 8142.43, дизельний з турбонаддувом і проміжним охолодженням, з робочим об’ємом 2788 куб.см) у нього є там, де й має бути, під капотом. До основних недоліків Hummer’a належать і дуже малі ходи підвіски, через що у нього при наїзді на нерівності “вивішуються” колеса. Серед основних же переваг “Степу” розробники називають уніфікованість між собою його передньої і задньої підвісок. Кажучи простіше, передня і задня підвіски у “Степу” однакові. “Це зроблено для спрощення ремонту і зменшення кількості потрібних запчастин”, – пояснюють в “Укравтобуспромі”.


http://postup.brama.com/011012/156_1_2.html
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 18 червня 2017 23:31

ББМ Тур К-3 (Степ 9)

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення


http://busprom.com/k3.php
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 18 червня 2017 23:32

ББМ Тур К-3 (Степ 9)

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення


http://busprom.com/k3.php
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
GUNNYGUN
Member
Member
 
Повідомлень: 287
З нами з:
15 жовтня 2009 16:58

Re: Укравтобуспром

Повідомлення GUNNYGUN » 19 червня 2017 23:08

така цікава знахідка в такому несподіваному місці!
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 04 січня 2018 11:42

Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 04 січня 2018 11:43

Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
Adam
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 30623
З нами з:
22 лютого 2006 21:35
Звідки: Київ, Україна

Re: Укравтобуспром

Повідомлення Adam » 04 січня 2018 12:24

Хоча все це так й залишається малюнками, але вже приємно, що проект позбувся важкої башти. Добре, що у варіанті "А" відмовилися від відкидної апарелі позаду. Хоча нахил броньованого листа вимагає замислитися, скільки буде треба прикласти зусиль, щоб відкрити ці двері? Взагалі: наскільки важливо, щоб корма мала кути нахилу для рикошету?

Незрозуміло, який сенс робити заглиблення під додаткове колесо на апарелі варіанту "В"? Та й взагалі: чому б такі запчастини не закріплювати на броні по боках, як це роблять інши? Це ще й додатковий захист від кумулятивної зброї! Чому другий ряд дверей відчиняється уперед? Який у цьому сенс?
:no:
Зображення

"Краще жити у цирку, ніж у концтаборі!"
"Поєднаємо патріотизм зі здоровим глуздом!"
 

Аватар користувача
MilExDe
Member
Member
 
Повідомлень: 1
З нами з:
04 січня 2018 14:24
Звідки: Kyiv

Re: Укравтобуспром

Повідомлення MilExDe » 04 січня 2018 14:28

Привіт!
Ні, ну це ж треба!?

А таке ви бачили?
Зображення

Зображення

Зображення
Востаннє редагувалось MilExDe в 10 січня 2018 00:03, всього редагувалось 1 раз.
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 2816
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Укравтобуспром

Повідомлення alex999 » 04 січня 2018 19:19

Adam написав: Незрозуміло, який сенс робити заглиблення під додаткове колесо на апарелі варіанту "В"? Та й взагалі: чому б такі запчастини не закріплювати на броні по боках, як це роблять інши? Це ще й додатковий захист від кумулятивної зброї!


З іншого боку, запаски на бортах набагато вразливіші ніж основні колеса. І якщо ми їх втрачаємо в першу чергу, який тоді сенс їх взагалі возити? Тоді вже краще (і дешевше) лисою резиною обвішатись. :)

А щодо варіантів...
Я так розумію на те вони і варіанти, щоб потенційний замовник (а скоріш за все, цільова аудиторія - діти гір і пустель) вибрав ті елемнти, які йому естетично ближче :)
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ...
 

Аватар користувача
Adam
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 30623
З нами з:
22 лютого 2006 21:35
Звідки: Київ, Україна

Re: Укравтобуспром

Повідомлення Adam » 05 січня 2018 09:17

alex999 написав:З іншого боку, запаски на бортах набагато вразливіші ніж основні колеса. І якщо ми їх втрачаємо в першу чергу, який тоді сенс їх взагалі возити? Тоді вже краще (і дешевше) лисою резиною обвішатись. :)

Власне, якщо ББМ підпадає під обстріл, то вона багато чого втрачає. Й цілком ймовірно, що однієї запаски все одно не вистачить. Таке колесо потрібно на інши 99% життя машини.
Зображення

"Краще жити у цирку, ніж у концтаборі!"
"Поєднаємо патріотизм зі здоровим глуздом!"
 


Повернутись до Бронетанкова техніка

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей