Нові українські БПЛА

Модератори: Global Moderators, News

Marichello
Member
Member
 
Повідомлень: 422
З нами з:
12 грудня 2008 11:22
Звідки: Украина

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Marichello » 04 березня 2012 17:08

alex999 написав:Сучасний стан оснащення Збройних Сил України безпілотними авіаційними комплексами
http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Z ... salnik.pdf



Честно, удручающее зрелище как для меня, не специалиста в науке. Три автора и рецензент. Вот что мне в глаза бросилось:
1. Написано, что в Украине есть "Рейс" и "Стриж", при этом характеристики приведены только Рейса. Про купленный пару лет назад иностранный дрон - вообще молчок. При этом статья называется "Современное состояние..". Да после прочтения этой ветки форума и то больше можно написать.
2. Что за формулировки мыслей: "Найбільшу загрозу ураження БпЛА представляють ЗКР середньої і великої дальності ("Хок-удосконалений", "Петріот") а також засоби ППО Как это понять? Вернее я понимаю. что пропущено ПВО СВ, но это же научная статья?
3. По поводу состояния разработки - специально посмотрел, данные по "Стрепету" мусолят из статьи в статью уже лет 6. Неужели посвежее нельзя найти было
4. Может я не прав - но почему в статье то БПЛА то БПАК
5. Зачем было привязывать "неудачи российских разработчиков"? Как раз за последнее время они очень даже неплохо продвинулись, так что лучше на свое бревнышко в глазу заглядывать. А так - есть мнение, что львовяне не равнодушны )

Потом выпустится такой офицер и будет требования клепать для промышленников.
Кстати, а в открытом доступе есть такие сборники? интересно по другим темам поездить
 

Аватар користувача
Vold
Member
Member
 
Повідомлень: 1374
З нами з:
11 серпня 2008 13:35
Звідки: Київ

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Vold » 04 березня 2012 17:24

ну так а в каком они доступе?.
http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/ZKhUPS/texts.html

БПЛА входит в состав БПАК
 

Marichello
Member
Member
 
Повідомлень: 422
З нами з:
12 грудня 2008 11:22
Звідки: Украина

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Marichello » 04 березня 2012 17:39

По поводу БПЛА_БПАК - принято )
За ссылку - спасибо
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 05 березня 2012 10:27

Marichello написав: 2. Что за формулировки мыслей: "Найбільшу загрозу ураження БпЛА представляють ЗКР середньої і великої дальності ("Хок-удосконалений", "Петріот") а також засоби ППО Как это понять?


Схоже, це цитата
Боевое применение комплекса оперативно-тактической беспилотной воздушной разведки ВР-2: Учебное пособие. – М.: Воен. издат., 1986. – 240 с.


Marichello написав: 5. Зачем было привязывать "неудачи российских разработчиков"? Как раз за последнее время они очень даже неплохо продвинулись, так что лучше на свое бревнышко в глазу заглядывать. А так - есть мнение, что львовяне не равнодушны )


Здається, це теж цитата - з Defense Express. До речі, у них це періодично проскакує
...
Добре відомо, що росіяни у закупках ізраїльських зразків пішли значно далі нас, по суті, розписавшись в неспроможності національного ОПК створити щось конкурентне в безпілотному сегменті.
...

http://dlib.eastview.com/browse/doc/26437761
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 05 березня 2012 10:37

ПЕРСПЕКТИВА ОСНАЩЕННЯ
ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ БЕЗПІЛОТНИМИ
АВІАЦІЙНИМИ КОМПЛЕКСАМИ

Бараш Юрій Наумович

Розглянуто перспективу оснащення Збройних сил України безпілотними авіаційними комплексами. Оцінено основні фактори, що заважають її реалізації.
Проаналізовано поточний стан проблеми та основних її аспектів. Подано висновки і рекомендації щодо вирішення проблеми в цілому.
Ключові слова: Збройні сили України, безпілотні авіаційні комплекси, безпілотні літальні апарати (БпЛА), оборонний бюджет.

Розвиток безпілотних авіаційних комплексів

Останніми десятиріччями одним із проривних рішень у системі озброєнь стали безпілотні авіаційні комплекси (БпАК). За короткий період розвитку БпАК здолали шлях, яким пілотована авіація розвивалася ціле сторіччя, успішно доповнюючи її та наближаючись до того, щоб у віддаленій перспективі замінити пілотовані літальні апарати у виконанні окремих важливих завдань [1]. Американські фахівці прогнозують, що новітній літак F-35 стане останнім пілотованим винищувачем їхніх збройних сил (ЗС), а на розробку безпілотного штурмовика, який має замінити літаки А-10, F-16 і F-18, уже оголошено тендер. США планують у 2010–2020 рр. збільшити кількість багатоцільових БпЛА з 72 до 476, що дозволить зменшити кількість винищувачів. У американському чотирирічному оборонному огляді 2010 року БпАК посідають друге місце серед пріоритетів розвитку класів озброєнь.

Якщо спочатку безпілотні літальні апарати використовувалися для вирішення допоміжних завдань (як повітряні мішені, для імітації цілей, розвідки, радіоелектронної боротьби, ретрансляції зв’язку), то сьогодні вони вже застосовуються для завдання ударів по наземних цілях. Поки що для цього використовуються (переважно у війнах проти партизанів, які не мають ефективних зенітних систем) комплекси, які мають БпЛА (наприклад, MQ-1A Predator A) з озброєнням.
Однак уже створюються повноцінні ударні БпЛА, порівнянні за характеристиками із пілотованими бойовими літаками, здатні діяти у війнах високої інтенсивності та долати досконалу про ти повітряну оборону (ППО), наприклад, малопомітний X-47B Pegasus зі швидкістю понад 920 км/г, дальністю польоту до 3900 км і бойовим навантаженням до 2 т. Розроблюються БпЛА вертикального зльоту і посадки (XM156, MQ-8B Fire Scout, Hum ming bird, Excalibur), у тому числі ударні [2]. За деякими характеристиками БпЛА вже перевершили пілотовані літаки, наприклад, тривалість польоту ізраїльського БпЛА Eitan досягла 70 годин, а у розроблюваного американського БпЛА Odysseus із сонячними батареями вона планується до 5 років (на висоті 20–27 км).

БпАК використовуються в сухопутних військах (СВ), військово-повітряних силах (ВПС) і військово-морських силах (ВМС). За масштабами виконання завдань вони розподіляються на
комплекси поля бою (глибина дії до 15–20 км),
тактичні (від 15–20 км до 60–80 км),
оперативно-тактичні (від 60–80 км до 200–300 км),
оперативні (від 200–300 км до 600–800 км)
стратегічні (600–800 км і більше) [3].

Безпілотні апарати мають значні переваги над пілотованими літаками, зокрема відсутність втрат льотного складу, можливість тривалого польоту в небезпечних умовах, менші розміри і помітність, менші витрати і час на створення, закупівлю та введення в експлуатацію, підготовку операторів. До недоліків існуючих БпАК слід віднести малу швидкість, високу аварійність і уразливість.
Так, у війні проти Югославії 1999 року країни НАТО втратили 40 БпЛА, а США в усіх своїх війнах одних тільки БпЛА Predator – до 70 одиниць.

БпАК успішно застосовувались у низці збройних конфліктів на Близькому Сході, в Югославії та Афганістані. Вони є на озброєнні ЗС понад 40 держав, серед яких не тільки розвинені країни світу, а й ті, що розвиваються, – КНДР, Індія, Іран, ОАЕ, Туніс, Грузія тощо. Сусіди України, зокрема Польща і Румунія, придбали комплекси Shadow. Сьогодні експлуатуються більше 80 типів БпАК, а розроблюється і випускається до 300 типів, у тому числі КНДР, Болгарією, Чехією і Тунісом. За оцінкою фахівців, світовий ринок БпАК зросте у 2015 році до 16 млрд дол. США [4; 5].

Завдання оснащення ЗС України безпілотними авіаційними комплексами

Досвід локальних війн і миротворчих операцій засвідчив значне зростання потреби у розвідувальній інформації при веденні сучасних бойових дій, що зумовило пріоритетний розвиток військових інформаційних систем і віднесення БпАК до найнеобхідніших систем озброєння. Безумовно, завдання оснащення БпАК є актуальним і для ЗС України. Зокрема пропонувалося застосувати БпАК оперативно-тактичного рівня в складі перспективного українського багатофункціонального ракетного комплексу (БФРК).
Оскільки для ефективного бойового використання БФРК необхідні точні розвідувальні дані, доцільно мати БпАК у його складі або у централізованому підпорядкуванні.

Вирішення завдання оснащення ЗС України БпАК потребує, по-перше, обґрунтування такої необхідності в умовах кризового стану технічного оснащення ЗС та їх обмеженого фінансування; по-друге, визначення раціонального шляху отримання БпАК – закупівля за кордоном, лізинг, виробництво за ліцензією, спільна або національна розробка й виробництво.

Метою даної статті є виявлення й аналіз не вирішених аспектів завдання оснащення Збройних сил України безпілотними авіаційними комплексами.

Сьогодні ВПС України експлуатують застарілі радянські оперативно-тактичні та оперативні БпАК «Стриж» і «Рейс», які не відповідають сучасним вимогам і мають обмежені можливості. Їх ресурс вичерпано, тому БпЛА комплексів використовують лише як повітряні мішені. Тільки у 2008 році Міністерство оборони України (МО) визначило кількісно-якісні потреби ЗС щодо необхідних класів БпАК і попередні вимоги до них.

Зокрема оперативно-стратегічний БпАК для ВПС має бути здатним виконувати розвідку на глибину понад 400 км (дальність польоту – 1200–2000 км, тривалість – до 10 годин) з малих і середніх висот, у різних метеорологічних умовах, цілодобово та впродовж року, в умовах сильної протидії ППО і складної радіоелектронної обстановки. До того ж він повинен мати можливість передавати розвідувальну інформацію захищеними радіоканалами у реальному часі [6].
Розробляти такі складні комплекси ОПК України нині неспроможний, а їх придбання за кордоном нереальне через надто велику вартість (наприклад, американський БпЛА подібного класу RQ-4 Global Hawk з урахуванням розробки коштує 123 млн дол.). Сьогодні оснащення ВПС України БпАК подібного класу практично нереально.

Враховуючи світовий досвід, МО визначило потребу СВ у комплексах трьох класів:
БпАК поля бою, призначених для загальновійськових підрозділів, сил спеціальних операцій і миротворчих контингентів, а також БпАК тактичного та оперативно-тактичного рівнів. Проаналізувавши потенціал вітчизняних і закордонних виробників БпАК (після поспіхом підготовлених МО випробувань єдиного українського БпЛА та презентації комплексів трьома фірмами Франції, Німеччини та Ізраїлю), МО дійшло висновку про нездатність вітчизняного ОПК у стислі терміни поставити до ЗС комплекси обраних класів та рекомендувало закупівлю закордонних БпАК, що задовольняють висунуті тактико-технічні вимоги, а саме: комплексу поля бою Bird Eye 400 (IAI, Ізраїль), тактичного – I–View 50 (IAI, Ізраїль), оперативно-тактичних Sperwer (Sagem, Франція) або Searcher Mk.ІІ (IAI, Ізраїль) (табл. 1) [7; 8].
Зображення
Розроблено план оснащення ЗС України закордонними БпАК, який передбачає після придбання трьох БпАК обраної номенклатури та їх вивчення закупити ці комплекси для всіх оперативно-тактичних об’єднань і тактичних з’єднань СВ, а також підрозділів швидкого реагування та спеціальних операцій. За цим планом Україна має отримати 23 БпАК (3 оперативно-тактичних, 10 тактичних і 10 поля бою) загальною вартістю понад 220 млн дол. (1,76 млрд грн). За 2008-2009 рр. було закуплено лише 1 БпАК Bird Eye 400, а невиконання плану пояснювалося нестачею коштів. У проекті оборонного бюджету 2010 року на закупівлю та модернізацію ОВТ було виділено лише 1,673 млрд грн, при цьому із загального фонду – 0,0392 млрд грн.

Слід зауважити, що більшість закордонних БпАК, обраних МО України для національних ЗС, – це не найкращі комплекси, які можна було знайти за кордоном. Так, ЗС Нідерландів, Данії та Канади відмовилися від використання БпАК Sperwer через їх малу надійність. БпАК I–View 50 не має досвіду експлуатації, але вже морально застарів.
Найбільший сумнів викликає доцільність закупівлі БпАК Bird Eye 400, здійсненої поспіхом, за відсутності тактико-технічних вимог і тендера. Незрозумілим виглядає цей крок і з точки зору відсутності законодавчо визначеної процедури постановки на озброєння військової техніки іноземного зразка. БпАК закуплено за ціною 1,3 млн дол., хоча ціна аналогічних комплексів у США та ФРН – 100–400 тис. дол., а вітчизняних (за оцінкою фахівців) – 50–150 тис. дол. До того ж у конструкції БпЛА використовується електропривід, який за рахунок падіння ємності акумуляторів у холодну пору року обмежує радіус його дії [9].

Шлях закупівлі ізраїльських БпАК обрало і МО Росії, яке придбало комплекси Bird Eye 400, I–View 150, Searcher Mk.II з метою їх вивчення та відпрацьовування принципів застосування. При цьому також закуповувались несучасні БпАК, що викликало обґрунтовану критику [8]. На даний момент планується закупити додаткову партію досконаліших комплексів Orbiter на суму 100 млн дол.

Стан розроблення безпілотних авіаційних комплексів в Україні

Створення вітчизняних БпАК для потреб МО ускладнюється тим, що в Україні жодна з організацій (підприємств), здатних здійснювати такі розробки, не має на це юридичного права. Щоб отримати ліцензії на розробку і виробництво ОВТ для ЗС, необхідно не тільки заплатити за них, а й створити на підприємстві режимний підрозділ та організувати режим таємності, на що також потрібні чималі кошти. Проблема отримання ліцензій не найголовніша, однак вона заважає
створенню вітчизняних БпАК. Адже сьогодні в Україні можна створювати БпАК тільки для цивільних потреб і силових структур за винятком ЗС.

Незважаючи на зазначені труднощі, ОПК України було створено низку БпАК. Але за відсутності державної програми створення і впровадження БпАК їх розробка має стихійний, нескоординований характер. Серед вітчизняних розробників варто відзначити НДІ проблем фізичного моделювання Харківського авіаційного інституту, який створив низку БпАК з відносно високими характеристиками («Лелека», «Бекас», «Сапсан», «Беркут» (табл. 2)), КБ «Зліт» («Ремез-3», «Альбатрос-4К»), ТОВ «Юавіа», яке має 15-річний досвід створення БпАК для МВС
і СБУ (комплекси Р-100, Р-400 і Р-600 експлуатуються вже 6 років), Чугуївський авіаремонтний завод МО («Стрепет-Л» і «Стрепет-С») і ТОВ НВП «Укртехно-Атом» («Кажан») [10; 11]. Варто зауважити, що лише останнє змогло представити праце здатний БпЛА на демонстраційних випробуваннях МО. Проте його спрощена оптико-електронна розвідувальна система (без стабілізації лінії візування та лазерного далеко міра) не змогла задовольнити вимоги МО.
Зображення
Порівняння польотних характеристик БпАК, розроблених вітчизняним ОПК, і закордонних комплексів, обраних МО для ЗС України, свідчить, що за класами вони досить близькі. Наприклад, БпАК поля бою «Лелека» за меншої маси має той же радіус дії і тривалість польоту, що й Bird Eye 400. Швидкість, тривалість і висота польоту, а також маса тактичного БпАК «Сапсан» майже співпадають із відповідними характеристиками I–View 50, однак «Сапсан» має більший радіус дії та масу цільового спорядження. В оперативно-тактичному класі БпАК «Беркут» за основними показниками (швидкість, тривалість, висоту польоту, маса) перевершує Sperwer.

Аналіз можливостей створення національних БпАК

Згідно зі Стратегією розвитку вітчизняної авіаційної промисловості на період до 2020 року та результатами дослідження потенціалу підприємств авіаційної промисловості в перспективі передбачається збільшення обсягів розроблення і виробництва авіаційної техніки, в тому числі БпЛА [12].
Необхідно зазначити, що більшість компонентів БпАК виробляються чи можуть бути створені й вироблені в Україні, про що свідчать наведені в таблиці 3 дані [13].
Зображення
Створення планера не має особливих труднощів, що підтверджується різноманіттям розроблених в Україні БпЛА. У планері можуть застосовуватися вітчизняні двигуни, кермові сервоприводи, система порятунку (парашути).
Однак в Україні не виготовляються необхідні для системи електроживлення БпЛА акумулятори з твердим електролітом, які мають достатню питому електроємність. Пропонується вирішення цієї проблеми за рахунок генератора, встановленого на валу двигуна.

Основними складовими навігаційної системи зазвичай є мікромеханічні датчики, приймач супутникової навігаційної системи та обчислювач, а також датчики кута атаки, швидкості й висоти. За винятком мікро-механічних датчиків, які можна замінити вітчизняними малогабаритними твердотільними гіроскопами, всі вони виготовляються або можуть бути створені в Україні. Також немає проблеми із приймачами супутникової навігаційної системи та мініатюрним автопілотом, який вже створено й випробувано.

Проблемним є створення системи зв’язку з дальністю дії до 150 км, здатної забезпечувати двосторонню передачу керуючої і телеметричної інформації (не менше 9600 біт/с) та відеоінформації (не менше 100000 біт/с). Проте елементи подібних систем зв’язку вже створюються НДІ «Оріон» (приймачі та передавачі), ДП ЛНДРТІ (телеметричні системи), ОКБ «Текон-Електрон» (технології побудови радіоліній), НТК «Експерт» (комплекси захищеного зв’язку).

Забезпечення БпАК цільовим спорядженням (корисним навантаженням) вітчизняного виробництва є найбільшою проблемою їх створення. Розроблена гіростабілізована платформа з телевізійною та інфрачервоною камерами має надто великі розміри (450х700 мм) і вагу (60 кг), що обумовило продовження робіт щодо її зменшення (і зменшення камер) [13].

Аналіз шляхів придбання безпілотних авіаційних комплексів

Очевидно, що при закупівлі Україною іноземних БпАК були ігноровані притаманні цьому шляху негативні економічні фактори.

По-перше, слід порівняти вартість розроблення таких комплексів в Україні та за кордоном. Наприклад, для американського оперативно-тактичного БпАК Predator вона складала 4 млрд, а розроблення БпАК такого класу в Україні, за підрахунками вітчизняних фахівців, обійдеться в 10 разів дешевше. Розроблення українського тактичного БпЛА оцінюється в 5 млн дол. [14].

По-друге, вартість виробництва БпАК в Україні також набагато менша. Зокрема вартість американського БпАК поля бою Raven становить 400 тис. дол. і перевищує вартість подібного за характеристиками радіусу дії, тривалості польоту та масою українського комплексу «Лелека» у 8 разів.
Вартість виробництва американського тактичного БпАК Shadow – 10 млн дол., а українського БпАК «Беркут» з більшою в 1,5 разу масою, радіусом дії та тривалістю польоту – в 7 разів менша, навіть за умов використання імпортного цільового спорядження [14].

Звісно, підприємствам українського ОПК не вистачає досвіду створення і виробництва БпАК, що робить доцільним придбання в оренду чи лізинг або закупівлю з метою вивчення одиничних зразків найсучасніших і найефективніших БпАК, наприклад у того ж Ізраїлю. Як уже зазначалося, з такою метою ізраїльські БпАК закуповує МО Росії.

Закуплений МО України БпАК Bird Eye 400 сьогодні не використовується через побоювання командування щодо завдання йому ушкоджень некваліфікованим обслуговуючим персоналом. У такій ситуації доцільно його передати відповідним організаціям ОПК з метою вивчення та запозичення корисного досвіду.

З метою вирішення завдання оснащення ЗС України БпАК до розглянутого шляху закупівлі закордонних зразків варто додати такі форми військово-технічного співробітництва як лізинг, виробництво за ліцензією або спільна розробка з наступним виробництвом, які можуть розглядатися як підготовка до створення оригінальних українських розробок такої техніки.

Лізинг зазвичай коштує 20–25 % експортної ціни комплексу з виплатою впродовж 5–10 років, що робить його економічно привабливим, проте у випадку БпЛА із притаманною їм високою аварійністю такий підхід може бути нераціональним.

Виробництво БпАК за ліцензією виглядає економічно привабливішим за власну розробку, оскільки вартість ліцензії складає приблизно 10 % вартості створення, але у цьому випадку вироблятимуться недостатньо сучасні комплекси, а вітчизняні можливості щодо їх створення не будуть розвиватися.

Спільна розробка значно зменшує вартість створення БпАК (наприклад, за паритетного внеску – вдвічі), однак рівні українських та закордонних технологій БпАК надто різні, щоб іноземні фірми могли зацікавитися такою співпрацею. У цій ситуації реальнішим є спільне розроблення БпАК із російськими компаніями, які теж відстали технологічно, але витрачають великі кошти, щоб виправити становище. До того ж деякі компоненти БпАК, що виготовляються в Україні, можуть зацікавити російських виробників.

Загалом же форму придбання БпАК для ЗС України доцільно обрати після проведення детального аналізу за принципом «вартість-ефективність».

Висновки і рекомендації

1. Рішення щодо необхідності та напрямів оснащення ЗС України можуть бути обґрунтовані з урахуванням їхніх завдань, економічних можливостей держави та ОПК.
2. При виборі типів закордонних БпАК для оснащення ЗС України було допущено помилки, які полягають в обранні застарілих БпАК із низькими характеристиками та перевищенні можливостей військового бюджету (вартість запланованих до закупівлі БпАК вища за передбачувані в ньому видатки на розвиток ОВТ).
3. До обґрунтування реальних потреб ЗС України у БпАК доцільно припинити закупівлю закордонних комплексів, а рішення про придбання іноземних БпАК приймати на основі тендеру і за кожним типом окремо, з обов’язковим включенням офсетних схем передачі технологій.
4. З урахуванням перспективних національних військових і економічних інтересів доцільним є розвиток вітчизняних розвідувальних БпАК. Цьому має сприяти державна цільова програма, що базуватиметься на реальних потребах і можливостях України та потенціалі кооперації організацій і підприємств ОПК. При цьому важливим є вибір головного виконавця, що матиме координуючі повноваження, та створення умов її реалізації.
5. Як підготовку до створення вітчизняних БпАК доцільно розглядати можливості виробництва закордонних БпАК за ліцензією або їх розроблення і виробництва спільно з іноземними фірмами.

http://www.niss.gov.ua/public/File/Str_ ... 1_3-20.pdf
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 06 березня 2012 19:04

Advanced Micro-UAV for Cartography and Monitoring "Sparrow-s"
Зображення

http://www.bharuk-as.co.cc/
Bharuk Aerospace Ltd
Является совместным предприятием между Индией и Украиной, созданная в сотрудничестве с НИИ ПФМ, Харьковский авиационный институт "ХАИ".
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
Vold
Member
Member
 
Повідомлень: 1374
З нами з:
11 серпня 2008 13:35
Звідки: Київ

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Vold » 08 березня 2012 22:47

у мене таке враження. що його два студенти заснували в Харкові...))
 

Аватар користувача
Oleh Nemchinov
Moderator
Moderator
 
Повідомлень: 7841
З нами з:
04 березня 2006 21:16
Звідки: Львів

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Oleh Nemchinov » 09 березня 2012 10:41

Vold написав:у мене таке враження. що його два студенти заснували в Харкові...))

Та хоч школярі! Гугл і Фейсбук теж колись студенти створювали ;)
Прийшла повістка - іди служити!
 

Аватар користувача
KTB
Member
Member
 
Повідомлень: 936
З нами з:
23 лютого 2010 12:40

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення KTB » 09 березня 2012 14:20

Прямо прототип БПЛА 6-го поколения... :shock: - :) :o
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 14 березня 2012 14:23

В период с 1995 по 2004 г. во время аэродинамических исследований семейства БЛА повышенной динамической устойчивости с системой непосредственного управления подъёмной силой, нетрадиционной схемы "тандем" (НИИ ПФМ ХАИ), предназначенных для полётов в турбулентных слоях атмосферы, создаваемых с использованием экспериментальных методов прикладной аэродинамики, было изготовлено 3 масштабные модели (рис. 4, 5). В общей сложности, в течение 18 месяцев с учётом времени подготовки экспериментов было исследовано 15 модификаций моделей и аэродинамической компоновки ЛА.
Зображення
Определялись дифференциальные характеристики и взаимовлияние крыльев различного размаха с разными профилями и взаимным расположением, исследовалось влияние концевых элементов. Было исследовано несколько форм фюзеляжей, в том числе с разной длиной и формой носовой части, с мотогондолами и без них, с различными компоновками оперения и др. Было исследовано более 130 конфигураций с различными углами установки крыльев и комбинациями отклонения рулевых поверхностей, было получено более 160 поляр.
Зображення
В настоящее время, в инициативном порядке, проводится апробация описанного подхода при разработке экспериментального БЛА (ADCOM Systems, рис. 6), создаваемого по принципу газодинамического единства планера и силовой установки, предназначенного для полётов в большом скоростном диапазоне и скоростного маневрирования.
Зображення
Зображення


http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/S ... /Druzh.pdf

Більш детально з вищезгаданими та іншими БПЛА розробки НДІ ПФМ ХАІ можна ознайомитись тут:

http://adcom-systems.com/RUS/UAVs.html
Зображення

http://adcom-systems.com/RUS/Targets.html
Зображення
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
KTB
Member
Member
 
Повідомлень: 936
З нами з:
23 лютого 2010 12:40

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення KTB » 16 березня 2012 15:15

 

Marichello
Member
Member
 
Повідомлень: 422
З нами з:
12 грудня 2008 11:22
Звідки: Украина

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення Marichello » 19 березня 2012 19:41

Открыт новый алгоритм скоростного полета через среду, насыщенную препятствиями
Поделиться


Длительное время конструкторам не удавалось создать БПЛА, хотя бы близко способный к безварийному полету через среду, насыщенную препятствиями (к примеру, через лес). В то же время птицы могут делать это на скоростях до 100 км/ч. Исследователи из Бостонского университета (США), кажется, нашли решение проблемы. А заодно и установили существование порога скорости для такого сверхманевренного полета.

Проблема скоростного полета очень сложна: истории авиации известны люди, летавшие сквозь строй формаций численностью до тысячи вражеских машин, при этом не просто стрелявшие и сбивавшие самолеты противника, но и благополучно выжившие, несмотря на опасность неминуемой, казалось бы, гибели. Но до недавнего времени не было никаких догадок о том, как они это делали.

То же и с птицами: попытки разработать БПЛА, способный быстро лететь через лес или на предельно низких высотах (по типу экраноплана), неизменно заканчивались катастрофами. Оказалось, что если число потенциально опасных (в смысле столкновения) предметов превышает десять, то дрону тяжело даже вовремя оценить точное расстояние до них. Ну а рассчитать траекторию, позволяющую избежать столкновения, оказалось настолько сложно, что задача эта не решена до сих пор.

Кэн Себеста и Джон Балье из Бостонского университета подошли к проблеме с другой стороны. Они задались вопросом: а могут ли птицы вообще избегать столкновений так, как предполагают исследователи? Даже лучшее в мире бинокулярное зрение не способно оценить расстояние до предмета с точностью лазерного дальномера. Кроме того, зрачок птицы весьма малоподвижен во время полета: глаз практически все время смотрит вперед. Скорость фокусировки глаза недостаточна, чтобы быстро ловить в фокус то близкие, то дальние препятствия. Значит, видеть все, а равно и оценить расстояние, летун не может. Как же все эти птицы летают?

Ответ, похоже, до смешного прост. Вместо решения задач по принципам шахматных компьютеров, с детальным проcчетом всех возможных вариантов передвижений, они вообще почти ничего не рассчитывают. Не то чтобы играют наудачу: кроме совы Рона Уизли, мало найдется здоровых птиц, врезающихся в препятствия. Ими используется принцип оптического потока. Изображение видимого движения препятствий или поверхностей смещается перед птицей в результате перемещения (во время полета) ее глаз относительно окружающих лесных объектов. При этом чрезвычайно упрощается расчет возможности столкновения: чем быстрее меняется положение предмета относительно поля зрения птицы, тем ниже вероятность пересечения ими ее курса, ибо такие объекты находятся сбоку. Чем ниже скорость изменения положения предмета, тем ближе он к траектории полета: неподвижный объект (например, большое дерево) может даже служить ориентиром. При приближении к нему птица просто отклонит курс так, чтобы скорость его смещения относительно глаз стала максимальной.

Иными словами, птицы попросту движутся прямо, а оказываясь рядом с препятствием, которое "летит" прямо на них, почти в самый последний момент отклоняют траекторию. При этом перенастраивать глаза ни к чему: выставляя глаза на дистанцию уклонения, оптимальную для этой скорости полета, птицы бросаются вперед, резонно полагая, что главное - ввязаться в драку, "а там посмотрим".

Попутно ученым удалось установить, что ключевыми параметрами способности птицы к преодолению лесного пространства является лишь плотность препятствий и радиус разворота живого существа в воздухе. Расстояние между облетаемыми объектами должно примерно соответствовать радиусу ее поворота - иначе увернуться от столкновения будет технически невозможно.

Простота алгоритма уклонения может позволить создать не только дроны, летающие через лес или плотную городскую застройку с высокой скоростью. Задача полета на сверхмалой высоте (экраноплан!) также часто требует решения задач на уклонение (что-то подобное можно увидеть в "Звездных войнах"), но прежде эта зона оставалась для БПЛА практически недоступной. В то же время при полете на сверхмалой высоте в бою резко растет живучесть летательного аппарата и внезапность его ударов. С новым довольно простым способом уклонения при движении тактические ударные дроны могут занять и эту нишу.

Работа опубликована на сайте arXiv.

Подготовлено по материалам Technology Review.


Нам бы вот такие штуки ))
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 27 березня 2012 10:59

Зображення
В дальнейшей работе предполагается экспериментальное исследование характера обтекания изолированного фюзеляжа треугольной формы поперечного сечения и эксперимент с моделями преобразуемого самолета в безэховой камере сверхвысоких частот Харьковского национального университета имени В.Н.Каразина.
http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/P ... rainez.pdf

Український Х-45? :)
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
alex999
Member
Member
 
Повідомлень: 5007
З нами з:
09 лютого 2009 22:21
Звідки: Крайний север Украины

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення alex999 » 28 березня 2012 22:59

Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..

Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие
 

Аватар користувача
KTB
Member
Member
 
Повідомлень: 936
З нами з:
23 лютого 2010 12:40

Re: Нові українські БПЛА

Повідомлення KTB » 09 квітня 2012 15:23

КБ "Луч" разработало беспилотный летательный аппарат нового класса, запускаемый из трубчатого контейнера
Зображення
Украинское государственное Конструкторское бюро "Луч" разработало беспилотный летательный аппарат (БЛА) нового класса, который может запускаться из трубчатого пускового контейнера. БЛА, получивший наименование "Сокол-2", впервые демонстрировался на 10-м международном салоне вооружений и военной техники IDEX-2011 в экспозиции компании "Укрспецэкспорт".
Пусковой трубчатый контейнер, из которого стартует "Сокол-2", имеет длину 1390 мм и диаметр 160 мм.
С целью определения целей для ПТУР и другого артиллерийского оружия на бронеавтомобиле в базовом варианте монтируются одновременно две пусковые трубы, аналогично пусковой установке для противотанковых ракет.
Стартовая масса БЛА "Сокол-2" составляет 5 кг, масса полезной нагрузки - 1 кг. В типовом варианте ПН включает ТВ-камеру и систему связи для передачи оператору видеоизображений и получения командного наведения. После выстрела из трубы разворачиваются переднее и заднее крыло и двухкилевый стабилизатор аппарата, а также смонтированный в хвосте винт электродвигателя.
Конструкция БЛА предусматривает полет по запрограммированной траектории с GPS-наведением, однако аппарат может также управляться оператором, находящимся в бронеавтомобиле.
БЛА "Сокол-2" имеет крейсерскую скорость 100-120 км/ч, максимальную продолжительность полета 2 ч и радиус эффективного действия 20 км.
http://arms-tass.su/?page=article&aid=93220&cid=174
Востаннє редагувалось KTB в 09 квітня 2012 15:32, всього редагувалось 2 разів.
 

Поперед.Далі

Повернутись до Авіація та ППО

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей