Як продовження теми "Техніка аеродромного обслуговування".
Приблизно по-середині (хоча й необов'язково) аеродрому знаходиться "Командно-диспетчерський пункт" (КДП), "острів" або "башта", в якому розташовується "керівник польотами" з чисельними помічниками та допоміжними службами. Приблизно за 100 метрів (? — фактично на рівні "точки посадки літака", тобто місця на ВПП, де літак має її торкнутися при посадці) від початку/закінчення ВПП розташовано пункт "помічника керуючого польотами", стаціонарний або рухомий "СКП" — "Стартовий командний пункт". Як правило, їх два ("Прямий СКП" та "Зворотній СКП"), оскільки взліт та посадка здійснюються в обидвах напрямках.
Стаціонарні КДП та СКП можуть бути замінені рухомими КДП на базі вантажного автомобіля:
Передвижной КДП на базе ЗиЛ-130-80