УПА на Тернопільщині: ВО "Лисоня" і УПА-Південь

Модератор: Global Moderators

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 16 листопада 2010 20:55

В історії сотні імя "Креміня" не вказано - зовсім не виключено, що родина про нього не знає і краєзнавці теж. Але це моє припущення )))

Виявляється, він не такий вже і простий чоловік. Йому у квітні 1945 р. дали ступінь поручника УПА з датою 15.06.1944 (мала б бути дата смерті, може знову місяць VI i IV поплутали). Причому в наказах ГВШ і КВШ Упа-Захід він фігурує, як хорунжий. Правда, у списках старшин ВО "Лисоня" він фігурує серед номінованих на старшинський ступінь по смерті таки у ВО "Лисоня"; так само у списках старшин УПА-Захід, із вказанням ступеня старший булавний. Тобто десь помилка, але на весну 1944 р. і ступінь хорунжого, і старшого булавного - це досить високо, як і посмертно поручник для чотового на 1944-2945 рр.

Ще до куреня "Бистрого" (Хамчука) - взимку 1944-1945 рр. в документах, опублікованих у 12 томі "Літопису УПА", курінь "Бистрого" постійно фігурує в складі сотень "Сірі вовки" і Чорноморці". Сотня "Півня" виглядає в такому випадку дуже малоімовірною.
Востаннє редагувалось Володимир Мороз в 16 листопада 2010 21:49, всього редагувалось 1 раз.
 

kirov
Member
Member
 
Повідомлень: 737
З нами з:
05 листопада 2008 13:00
Звідки: "місто революційної слави"

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення kirov » 16 листопада 2010 21:47

щось я сьогодні також зустрічав про якусь чоту "Рена" з сотні "Сірі Вовки", але не пам'ятаю в зв'язку із чим :?:

до речі, у книгах, які виклав галичанин-скоморох (за що йому подяка!) багато цікавих фото - мене, зокрема зацікавили "Січі" і УВ 1941 р. і дивізійники :good: чи є змога викласти ці фото у кращій якості?
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 16 листопада 2010 21:54

Для літератури про Тернопільщину завів окрему тему - viewtopic.php?f=20&t=12085 бо тут про "Січі" і дивізію складно гуторити :)
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 17 листопада 2010 12:51

Перше враження від книги Мизака про "Бистрого" непогане. Узагальнено відому інформацію, введено в обіг досить багато спогадів, окремі документи. Зрозуміло, що є доповнювати і є що підправляти, про це згодом.

Також Мизак називає дві дати смерті "Бистрого" і обидві можуть бути неправильними - січень 1947 і листопад 1948 р. Я бачив витяг з радянського документу, де є опис загибелі "Бистрого" - це сталося в січні, але у витязі не вказано рік (тобто вказано "цього року") ))) Натомість в іншому документі подано перелік вбитих повстанців за 1948 р., і там фігурував "Бистрий" - як окружний організаційний референт. З цього б випливало, що "Бистрий" загинув у січні 1948 р., але цей момент ще треба уточнити. Напевне, авторові варто було звернутися до СБУ із відповідним запитом - відповідні повідомлення в них зберігаються, що видно із відповідей на подібні запити протягом останніх десяти років.

Ще одне спостереження - період після середини 1945 р. (тобто коли закінчується документ "Короткі описи боїв УПА "Лисоня", опублікований у 1945 р.) майже не представлений, як не згадана і посада окружного оргреферента ОУН (за посадою оргреф - заступник окружного провідника).

Сотня "Півня" фігурує якось мимохіть як така, що створено із частини сотень "Сірі вовки" та "Чорноморці" навесні 1945 р. І жодних подробиць (або я їх ще не знайшов, бо переглянув поверхово).
 

Воля
Member
Member
 
Повідомлень: 303
З нами з:
17 квітня 2008 17:21
Звідки: село

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Воля » 18 листопада 2010 12:48

Володимир Мороз написав:
Так виглядає, що чотири відтинки у ВО "Лисоня" існували тільки на папері. Станом на літо 1945 р. на Тернопільщині було тільки два ТВ УПА - південний (Чортківсько-Бережанський) та північний (Тернопільський).
Щодо назв - Тернопільський ТВ того часу коректно буде називати "Серет". Натомість назва "Стрипа" фігурувала ще весною 1945 р., коли, імовірно, існували ще окремі Бережанський та Чортківський ТВ, тому не знати, чи об’єднаний ТВ коректно називати "Стрипа". Так чи інакше, але інші власні назви наразі невідомі - в першу чергу, напевне, тому, що не вживалися.
Те, що в наказах ГВШ УПА та ВО "Лисоня" фігурують номери відтинків від 16 по 19, на мою думку, пояснюється тим, що поділ на відтинки - і, відповідно, нумерація, визначалися в КВШ УПА-Захід, який перебував поза межами Тернопільщини і там не знали про об’єднання Чортківщини в один ТВ (а Б. і Ч. округ ОУН - в одну округу) або вважали це об’єднання тимчасовим. Відповідно, згори у ВО "Лисоня" були спущені числа для чотирьох ТВ. Відповідно, ці числа використовувалися тільки для обліку вояків УПА територіально.


За документом «Старшинські номінації Гупи «Лисоня»» (написаний приблизно у 1950-тих рр.) на звороті подані криптоніми ТВ ВО «Лисоня»
16 «П-ш» (можна розшифровувати як «Письменник» та «Пшенишник», особисто схиляюсь до думки що це 2 варіант)
17 «Стрипа»
18 «Дністер»
19 «Славута»

Б. Савка пише, що до Чортківського округу був приєднаний Бережанський надрайон у складі 2 р-н Бережанського та Підгаєцького. Вважаю, що реорганізації зазнала тільки Бережанська округа ОУН, яка була розділена між Тернопільською та Чортківською, а Бережанський ТВ залишився.

Володимир Мороз пише:
Переглянув ще спогади Костя Гіммельрайха-"Кия". Він пише, що на початку 1945 р. перебрав рештки загону "Бистрого" (Білінського), з якого стформував 4 чоти на чолі з "Лисом", "Дорошенком", "Соколом" і "Соловієм". Влітку 1945 р. "Кий" відійшоі з відділу, замість нього залишився, очевидно к-ром його заступник "Костенко". Але цей відділ ніби був екстериторіальним, тобто не підлягав "Бистрому"-Хамчуку.


«Кий», вказує, що він розділив відділ на дві сотні, з одною залишився "Костенко" іншу передав "Гордієнку"

Згідно із звітом по Камянець-Подільщині за 1945 р. було 4 надрайони, «Рубач»/«Чародій» очолив Ярмолинський (Проскурівський), військовим референтом надрайону призначений «Костенко» (очолював чоту в скл.13 чл.). З цього самого звіту виходить, що «Корнієнко» також був призначений до Камянець-Подільської округи (тільки не відомо на яку посаду, чи на окружного, чи надрайонного військового референта) але він пішов до „Довбні” і по дорозі загинув.

Вчора знайшов справжнє прізвище к-ра сотні "Орли" "Коріня" - Чорний Ярослав походив із с. Шумляни.
Востаннє редагувалось Воля в 09 грудня 2012 22:57, всього редагувалось 1 раз.
Честь і слава
 

Воля
Member
Member
 
Повідомлень: 303
З нами з:
17 квітня 2008 17:21
Звідки: село

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Воля » 18 листопада 2010 13:04

У документах ВО "Лисоня" "Бистрий" - Белінський Я. фігурує, як командир куреня, групи з УПА-Схід!!! а також як к-р ВО Камянець-Подільської області ОУН на СУЗ та командир Загону. На території Тернопільської обл. ОУН та ВО "Лисоня" був конфлікт між тереновою сідкою Чортківської окр. і кількох р-н Тернопільської окр та відділами УПА-Південь (груп "Саблюка", "Батька" та "Бистрого"). згодом більш конкретно проце розпишу!

щодо теми, її слід трішки під корегувати, адже цією назвою ми себе обмежуєм лише 1943-1944 рр.! Гадаю слід вжити назву Тернопільсько-Подільська ВО :D
Честь і слава
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 18 листопада 2010 14:01

Воля написав:щодо теми, її слід трішки під корегувати, адже цією назвою ми себе обмежуєм лише 1943-1944 рр.! Гадаю слід вжити назву Тернопільсько-Подільська ВО :D

Довгі назви тем форум не пропускає. Думаю, ніхто не помилиться, про яку саме округу йде мова :D

Воля написав:За документом «Старшинські номінації Гупи «Лисоня»» (написаний приблизно у 1950-тих рр.) на звороті подані криптоніми ТВ ВО «Лисоня»
16 «П-ш» (можна розшифровувати як «Письменник» та «Пшенишник», особисто схиляюсь до думки що це 2 варіант)
17 «Стрипа»
18 «Дністер»
19 «Славута»

Не виключено, що я цей документ бачив, але без звороту :))) Варіанти назв адекватні, за винятком того, куди поділася назва "Серет", яка зустрічалася в документах. А суб’єктивно скорочення "П-ш" мені найбільше навіює асоціацію з вживаним в той час "К-ш" ("Кайдаш")...

Воля написав:Б. Савка пише, що до Чортківського округу був приєднаний Бережанський надрайон у складі 2 р-н Бережанського та Підгаєцького.

Бережанський надрайон складався з 5 районів: Бережани, Золотники, Козова, Коропець, Підгайці.

Воля написав:Вважаю, що реорганізації зазнала тільки Бережанська округа ОУН, яка була розділена між Тернопільською та Чортківською.

Бережанська округа ОУН була розділена між Рогатинською (туди пішло 6 районів), Тернопільською (2 райони) і Чортківською (5 районів). Чортківська ва документах зустрічається і як Бережанська, і як Чортківська, і як Чортківсько-Бережанська. Я вживаєю "Чортківсько-Бережанська" як найбільш точно і щоб відрізнити від Бережанської і Чортківської до об’єднання.

Воля написав:Бережанський ТВ залишився

Припущення цілком логічне, але виникає запитання: номер і назва Бережанського ТВ (навіть виходячи з того, що ви вище подали); хто ним командував (документально). З іншого боку, є якраз дані, які стверджують про два відтинки вже влітку 1945 р.

Воля написав:«Кий», вказує, що він розділив відділ на дві сотні, з одною залишився «Костенко» іншу передав «Гордієнку»

Не хотів багато розписувати про це, тим більше, що воно трохи не грає з деякими документами.

Воля написав:Згідно із звітом по Камянець-Подільщині за 1945 р. було 4 надрайони, «Рубач»/«Чародій» очолив Ярмолинський (Проскурівський), військовим референтом надрайону призначений «Костенко» (очолював чоту в скл.13 чл.). З цього самого звіту виходить, що «Корнієнко» також був призначений до Камянець-Подільської округи (тільки не відомо на яку посаду, чи на окружного, чи надрайонного військового референта) але він пішов до „Довбні”(?) і по дорозі загинув

Згадка про його загибель в тому радянському документі, який я бачив, говорить, що призначений на пост сотенного в Кам’янець-подільську область.
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 18 листопада 2010 14:18

Воля написав:Вчора знайшов справжнє прізвище к-ра сотні "Орли" "Коріня" - Чорний Ярослав походив із с. Шумляни.


В книзі про Підгаєччину у кількох спогада фігурує, що "Корінь" із Шумлян, але упорядники не піднапряглися, щоб з’ясувати, хто це саме. Відповідно, у переліку полеглих зі села його немає, а про Ярослава Чорного подано аж стільки:
ЧОРНИЙ Ярослав, 1920 р. н., загинув 1944 року в селі Папірівка.
 

Воля
Member
Member
 
Повідомлень: 303
З нами з:
17 квітня 2008 17:21
Звідки: село

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Воля » 18 листопада 2010 15:08

Володимир Мороз
Не виключено, що я цей документ бачив, але без звороту )) Варіанти назв адекватні, за винятком того, куди поділася назва "Серет", яка зустрічалася в документах. А суб’єктивно скорочення "П-ш" мені найбільше навіює асоціацію з вживаним в той час "К-ш" ("Кайдаш")...

Що означає "не визначено" та "без звороту". моє "П-ш" це нерозбірливий напис, який не можу розшифрувати, але перша літера "П" остання "К"

Володимир Мороз
Бережанська округа ОУН була розділена між Рогатинською (туди пішло 6 районів), Тернопільською (2 райони) і Чортківською (5 районів). Чортківська ва документах зустрічається і як Бережанська, і як Чортківська, і як Чортківсько-Бережанська. Я вживаєю "Чортківсько-Бережанська" як найбільш точно і щоб відрізнити від Бережанської і Чортківської до об’єднання.

Рогатинщинщину і Перемишлянщину віддано до ВО "Буг", тому про них я не писав. До Тернопільської окр. віддано Зборівський надрайон. Цікаво а з якого часу вважати дві округи обєднані: сер. літа, осінь, кін.осені 1945 р.
Володимир Мороз
Припущення цілком логічне, але виникає запитання: номер і назва Бережанського ТВ (навіть виходячи з того, що ви вище подали); хто ним командував (документально). З іншого боку, є якраз дані, які стверджують про два відтинки вже влітку 1945 р.

16 ТВ Тернопільщина, 17 Бережанщина, 18 Чортківщина, 19 камянець-Подільщина, якраз без м. Славута. а що то за тдані, якщо не секрет, можливо помилка???
По к-рах: к-р 16 ТВ "Крук"-Федик І. (1945), к-р 16 ТВ "Бистрий"- Хамчук П. (1945-1947), лікар 16 ТВ "Ярий"- Олесницький Я.(1945), політ.-вих. ТВ 16 "Ярема"- Середюк Ю.(1945-1946),член (почет) 16 ТВ "Карма(е)люк"(1945), к-р 17 ТВ "Довбня"-Кедюлич І.(1945), к-р 17 ТВ "Чорний"- Шепета В.(1945-1946), член (можливо розвідка) 17 ТВ "Левко"-Матвіїв І. (1945-1946), член КВ 18 "Жван" (194?).
Володимир Мороз
призначений на пост сотенного в Кам’янець-подільську область

тоді все сходиться! із розформуванням більших відділів УПА (конференція серпня 1945 р.), живі одиниці підпорядковували територіальним проводам: чоти - р-ним проводам, сотні - надрайонним проводам. от і ноги від сотенного :)

Про "Коріня" у повстанському документі не більше написано: Чорний Ярослав - "Коринь" р.н. 1917 с. Шумляни на Підгаєччині, сот. "Орли". 1945 р. біля с. Словятин на полі попав на засідку, тяжко ранений, дострілився.
Честь і слава
 

Воля
Member
Member
 
Повідомлень: 303
З нами з:
17 квітня 2008 17:21
Звідки: село

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Воля » 18 листопада 2010 15:16

kirov
Василь Паливага ("Кремінь"), уродженець Теребовлянщини, чотовий УПА, загинув 22 квітня 1944 р. в с. Тростянець Бережанського пов., коли був схоплений німцями в одній з хат, де лікувався з пораненням і при спробі втечі був затрелений (6 куль)

просивби добре провірити імя та прізвище.
у повстанському документі найшов таке:
Паливода Михайло - "Кремінь" 1924 р.н. у с. Лісники, 5 кл. освіти, чотовий УПА. 16.ІІІ.1945 р. убитий більшовиками у с. Лапшин.
у наказі ч.3/45 ВШВО "Лисоня" сказано що дали поручника з д.ст.15.04.1945р.

Можливо було два "Кремені" слід ще шось шукати!!!
Честь і слава
 

kirov
Member
Member
 
Повідомлень: 737
З нами з:
05 листопада 2008 13:00
Звідки: "місто революційної слави"

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення kirov » 18 листопада 2010 15:28

Воля написав:kirov
Василь Паливага ("Кремінь"), уродженець Теребовлянщини, чотовий УПА, загинув 22 квітня 1944 р. в с. Тростянець Бережанського пов., коли був схоплений німцями в одній з хат, де лікувався з пораненням і при спробі втечі був затрелений (6 куль)

просивби добре провірити імя та прізвище.
у повстанському документі найшов таке:
Паливода Михайло - "Кремінь" 1924 р.н. у с. Лісники, 5 кл. освіти, чотовий УПА. 16.ІІІ.1945 р. убитий більшовиками у с. Лапшин.
у наказі ч.3/45 ВШВО "Лисоня" сказано що дали поручника з д.ст.15.04.1945р.

Можливо було два "Кремені" слід ще шось шукати!!!


в моїх записах все так як я зазначав раніше... при цьому написання прізвища (Паливага), ототожнення його з псевдо ("Кремінь") і деталі смерті збігалися у двох різних документах...
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 18 листопада 2010 15:32

Воля написав:Володимир Мороз
Не виключено, що я цей документ бачив, але без звороту )) Варіанти назв адекватні, за винятком того, куди поділася назва "Серет", яка зустрічалася в документах. А суб’єктивно скорочення "П-ш" мені найбільше навіює асоціацію з вживаним в той час "К-ш" ("Кайдаш")...

Що означає "не визначено" та "без звороту". моє "П-ш" це нерозбірливий напис, який не можу розшифрувати, але перша літера "П" остання "К"

А де "не визначено"? Якийсь список номінованих я бачив, але тільки першу сторінку аркуша, зворот не бачив.
А щодо "П-к" - Ви ж написали "П-ш"... ;)

Воля написав:Цікаво а з якого часу вважати дві округи обєднані: сер. літа, осінь, кін.осені 1945 р.

Не пізніше 12.07.1945 р.

Воля написав:Паливода Михайло - "Кремінь" 1924 р.н. у с. Лісники, 5 кл. освіти, чотовий УПА. 16.ІІІ.1945 р. убитий більшовиками у с. Лапшин.
у наказі ч.3/45 ВШВО "Лисоня" сказано що дали поручника з д.ст.15.04.1945р.
Можливо було два "Кремені" слід ще шось шукати!!!

Очевидно, що це інший, раз про того є аж кілька повстанських документів із описом загибелі у кінці квітня 1944 р. Щоправда, прізвище "Паливага" трохи дивне...

Воля написав:тоді все сходиться! із розформуванням більших відділів УПА (конференція серпня 1945 р.), живі одиниці підпорядковували територіальним проводам: чоти - р-ним проводам, сотні - надрайонним проводам. от і ноги від сотенного :)
.

Не впевнений, чи ця схема діяла аж до районів - швидше, чоти могли бути закріплені за районами. У наказі "Лисоні" з липня 1945 р. узгодження зафіксоване тільки на рівні округ / ТВ. Така сама ситуація була на Львівщині.

Воля написав:16 ТВ Тернопільщина, 17 Бережанщина, 18 Чортківщина, 19 камянець-Подільщина, якраз без м. Славута. а що то за дані, якщо не секрет, можливо помилка???

В тій же справі, де є список номінованих з ВО "Лисоня", є список відзначених. Перелік осіб (перевіряв по провідних, я терен слабо знаю) чітко вказує, що 19 ТВ - це Кам’янеччина, 19 ТВ - Кременеччина (н.п., фігурують надрайонний провідник "Алас" і надрайонний референт пропаганди "Боровик"). Щодо 16 і 17 - це, без сумніву, Тернопільщина і Бережанщина-Чортківщина, тільки в документах нумери плутаються (відповідно, треба обережно із приписуванням тих чи інших осіб до того чи іншого відтинка).

Воля написав:По к-рах: к-р 16 ТВ "Крук"-Федик І. (1945), к-р 16 ТВ "Бистрий"- Хамчук П. (1945-1947), лікар 16 ТВ "Ярий"- Олесницький Я.(1945), політ.-вих. ТВ 16 "Ярема"- Середюк Ю.(1945-1946),член (почет) 16 ТВ "Карма(е)люк"(1945), к-р 17 ТВ "Довбня"-Кедюлич І.(1945), к-р 17 ТВ "Чорний"- Шепета В.(1945-1946), член (можливо розвідка) 17 ТВ "Левко"-Матвіїв І. (1945-1946), член КВ 18 "Жван" (194?).

"Жван"-"Гомін" - окружний провідник Кам’янеччини
"Левко" був к-ром південного ТВ станом на липень 1945 р. в той же час "Чорний" командував північним ТВ
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 18 листопада 2010 16:04

Воля написав:[
Паливода Михайло - "Кремінь" 1924 р.н. у с. Лісники, 5 кл. освіти, чотовий УПА. 16.ІІІ.1945 р. убитий більшовиками у с. Лапшин.
у наказі ч.3/45 ВШВО "Лисоня" сказано що дали поручника з д.ст.15.04.1945р.

Спробуємо розібратися, де який "Кремінь" (дефіс мій, ставлю для розділення колонок)

Наказ ГВШ УПА ч. 2/45 від 27.04.1945:
ІV. Ступінь поручника:
...
1. Хор. Кремінь - з датою старшинства 15.6.1944
...


Наказ КВШ УПА-Захід ч. 12 від 28.04.1945:
ІV. Ступінь поручника:
...
1. Хор. Кремінь - б[увший] чотовий ВО 3 - дата старшинства 15.6.44
...


УПА-Захід. Виказ старшин номінованих по смерті. 1.9.1946 р.
...
7. старший булавний Кремінь - чот. 17 - 15.06.1944 пор.
...


"Лисоня". Виказ старшин. 1.1.1948 р.
...
Номіновані по смерті.
...
2. Пор. Кремінь - чот. 17 - +15.6.44


А от в загадному вами наказі ВО "Лисоня" ч. 3/45 справді хор. "Кремінь" підвищений до поручника з датою 15.4.1945 :?

У випадку двох "Кременів" і з врахуванням того, що і на 15.6.44, і на 15.4.45 відповідно першого і другого "Кременя" живих не було (отже, є помилки по любому), то ще й не знати, якого саме "Кременя" підняли в ступені. Я схиляюся, що таки того, що досить по геройськи загинув у сутичці з німцями. Малоімовірно, щоб інформація з терену до КВШ УПА-Захід дійшла за місяць часу - від 17.03.1945 (дата загибелі другого "Кременя") до 28.04.1945 (дата наказу УПА-Захід, де вказано, що "Кремінь" "б. чотовий").

Звичайно, можилві і більш складні конструкції - ШВО "Лисоня" подавав до номінації другого "Кременя", а в УПА-Захід знали про першого, і подумали, що це про нього. Але для таких конструкцій потрібні якісь аргументи.
 

Воля
Member
Member
 
Повідомлень: 303
З нами з:
17 квітня 2008 17:21
Звідки: село

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Воля » 18 листопада 2010 16:21

Володимир Мороз
А щодо "П-к" - Ви ж написали "П-ш"...

Визнаю моя помилка!!! слід зразу було написати, що там вміщене слово, невідомо із кількох букв, яке чітко має першу та останню літеру. спокійно розшифровується за двома варіантами, які я подав вище, "П-ш" це помилка, і ніякий "Кайдаш" сюди не причетний!!!! то Ви маєте цей документ чи ні?

Що означає "перевіряв по провідних"
Яку територію Ви подаєте під назвою Кам’янеччина???
Можливо у 19 ТВ через не розгалуженість сітки ОУН та брак звязків, номінації та нагородження надавалися особам за тим принципом, звідки особа прийшла на терен 19 ТВ, таким чином можна пояснити як Кременеччина опинилась під 19 ТВ, або інший вар. провідник із 19 ТВ знаходиться на території 18 ТВ, от його і нагороджують як приналежного до 18 ТВ а не 19 ТВ як повинно бути
Честь і слава
 

Аватар користувача
Володимир Мороз
Member
Member
 
Повідомлень: 2394
З нами з:
31 липня 2007 13:06
Звідки: Київ

Re: Тернопільська воєнна округа УПА "Лисоня"

Повідомлення Володимир Мороз » 18 листопада 2010 17:19

Воля написав:Яку територію Ви подаєте під назвою Кам’янеччина???

Не буду ж писати "Кам’янець-Подільщина" :)

Воля написав:Можливо у 19 ТВ через не розгалуженість сітки ОУН та брак звязків, номінації та нагородження надавалися особам за тим принципом, звідки особа прийшла на терен 19 ТВ, таким чином можна пояснити як Кременеччина опинилась під 19 ТВ, або інший вар. провідник із 19 ТВ знаходиться на території 18 ТВ, от його і нагороджують як приналежного до 18 ТВ а не 19 ТВ як повинно бути

Та ніби ні. Там в списку під ТВ 18 такий собі нівроку список з Кам’янець-Подільської округи. А із списку ТВ 19 (дуже короткого, що вказує або на чисельність підпілля, або на його короткий термін перебування як ТВ у ВО "Лисоня" - що у випадку Кременеччини актуальне абсолютно). "Зрештою, ви маєте твердження, що "Алас" і "Боровик" перекидалися кудись із Кременеччини в регіон з одним надрайоном? Тим більше, що загинули вони таки на Кременеччині. Та й у наказах ГВШ, опублікованих у 10 томі нової серії "Літопису УПА", ТВ 18 дуже виразно насичений "кам’янецькими". Натомість яке документальне обґрунтування, що 19 - це Кам’янеччина, а не Чортківщина, а 18 - це Чортківщина, а не Кам’янеччина?

Воля написав:Що означає "перевіряв по провідних"

Провідники загалом відоміші і їх легше ідентифікувати.

Воля написав:то Ви маєте цей документ чи ні?

Я якийсь список бачив - короткий і неповний, про що там і вказувалося. Але я бачив копію першої сторінки аркуша, а другої (звороту) аркуша - я не бачив, тому не можу сказати, чи це саме той документ, де є перелік назв ТВ.
 

Поперед.Далі

Повернутись до WWII та Другі визвольні змагання (1938-1945)

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Google [Bot] і 3 гостей