Водночас, між сторонами було укладено договір поставки від 30.10.2014 №1049дп/2256-ХКБМ, де ДП «ЗІМ» - Постачальник та КП «ХКБМ» - Покупець, з додатковою угодою від 24.12.2014 року, за умовами яких передбачено поставку тільки 23 двигунів.
Предметом договору є: постачальник зобов’язується виготовити, поставити та передати у власність ПОКУПЦЯ двигуни 494СА.ТУ, по цінам та в кількості вказаній у Специфікації поставки продукції. Договірна ціна одиниці продукції складає 1188 тис. грн. в т. ч. ПДВ - 198 тис. грн. або 990 тис. грн.. без ПДВ. Загальна договірна вартість Продукції складає - 21384 тис. грн. (з ПДВ).
Постачальник гарантує якість та надійність Продукції: гарантійній термін експлуатації - протягом 12 місяців, 1000 мотогодин або 20000км пробігу, що настає раніше, з моменту введення до експлуатації. Термін дії договору до повного виконання сторонами зобов’язань
Дослідженням умов договору від 15.04.2015 № 008/05/15/2484-ХКБМ встановлено, що він, укладений в особі в.о. директора Крюкова С.Д.: предметом якого є купівля-продаж дизельних двигунів BF6M1015CP в зборі в кількості 16 од. (далі - Товар), який буде постачатись у відповідності до письмового без викличного замовлення Покупця. Комплектація дизельного двигуна зазначена в технічній специфікації (ТС)№ 1 до договору. Вартість Товару визначається у гривнях і розуміється на умовах DDP, Харків та становить 2090,98 тис. грн., що на час укладання договору є грошовим еквівалентом 90584 дол. США. Підсумкова вартість одиниці Товару в комплектації згідно Технічної спеціфікаціїС № 1 складає 2509,17 тис. грн. (з ПДВ) і є грошовим еквівалентом 108700,8 дол. США. Загальна сума партії Товару складає 40146,77 тис, грн. (з ПДВ), що є грошовим еквівалентом 1739212,80 дол. США.
Відповідно до даних ВМД митна вартість задекларованих товарів у валюті України складає 21905,64 тис. грн. (за 16 одиниць двигунів типу Ь/6т1015ср), або за курсом 21,598093 грн. за 1 долар США 1014,24 тис. дол. США (за 16 одиниць двигунів типу bf6ml015cp).
Нарахування платежів, згідно вантажно-митних декларацій склали 7009,8 тис. грн.
Враховуючи те, що за договором купівлі-продажу двигунів bf6ml015cp в зборі 16 од. від 15.04.2015 № 008/05/15/2484-ХКБМ, який укладено від імені в.о. керівника ДП «ХКБМ», загальна вартість означеної кількості двигунів вказаної модифікації становила 40146,77 тис. грн., то очевидним є, що придбання двигунів bf6ml015cp через ДП «Автомоторс» (31828113) призвело до значного здорожчання їх вартості.
При цьому порівнянням технічних характеристик двигунів, згідно паспорту та інструкції по експлуатації встановлено наступне
1. Двигун ЗТД-ЗА має потужність на 11 % більше, чим двигун Дойц. Двигун ЗТД-ЗА конструктивно рохрахован на потужність 600 л.с. і при подальшій модернізації БТР- 4 цей двигун може використовуватися у форсованій версії.
2. Двигун ЗТД-ЗА за рахунок меншого робочого об'єму і більшої літрової потужності, більшої частоти обертання колінчастого валу і ряду інших конструктивних особливостей має меншу тепловіддачу у воду і олію в порівнянні з двигуном Дойц. Це забезпечує значну перевагу в умовах підвищених температур і високогір'я.
3. Двигун ЗТД-ЗА створювався, як військовий двигун за технічним завданням Міністерства Оборони України і тому відповідає вимогам військових стандартів. Двигун Дойц ніколи раніше в Україні у військовій техніці не застосовувався. Доведення його до рівня військових стандартів потребує часу і засоби, при цьому є ризик отримання негативних результатів.
4. Розроблене сімейство двигунів ЗТД включає також двигун ЗТД-2, потужністю 400 к.с., який призначений для модернізації БМП-1, БМП-2, БТР-50, «Оса», ПТ-76 і інших машин, що є додатковим фактором перспективності двигунів семейста ЗТД в легкобронированной техніці, як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку.
Застосування двигуна ЗТД-ЗА забезпечує хорошу логістику в військових частинах щодо забезпечення паливно-мастильними матеріалахми (ПММ), запчастинами, навчанням екіпажів і ремонтом техніки в зв'язку з високою уніфікацією з танковими двигунами типу 5ТДФ і 6ТД, що стоять на озброєнні в Україні.
Одночасно, слід зазначити, що запропонована конструкція з двигуноїм двигуном DEUTZ BF6M1015CP має наступні переваги перед серійною, а саме:
- більш висока ремонтоздатність виробу внаслідок застосування силової установки модульного типу (час заміни двигуна, АКП та систем, що забезпечують їх роботу скорочується в 2...2,5 рази);
- збільшений ресурс двигуна-16000 мотогодин (1 000 000 км пробігу)(навіщо це БТР? і за яких умов це досягається?) проти 1000 мотогодин (60 000 км пробігу) та АКП-200 000 км пробігу проти 20 000 км;
- відсутність витрат оливи на угар (середня витрата оливи на двигуні ЗТД-ЗА становить 1-1,2 л/год).
Таким чином, спроба впровадити двигун Дойц в український БТР-4 замість ЗТД-ЗА викликана відмовою ДП «Завод ім. Малишева» виготовляти двигуни ЗТД-ЗА в необхідній кількості. Досягнутий темп виробництва на ДП «ЗіМ» недостатній для потреб силових структур України. Для збільшення темпів виробництва необхідно виконати підготовку виробництва. Для цього необхідна державна підтримка у вигляді інвестицій або зворотних безвідсоткових кредитів. Водночас, виробництво двигунів ЗТД-ЗА забезпечує економічну незалежність держави, створює робочі місця і сприяє розвитку наукоємної галузі промисловості. Отже, застосування двигуна ЗТД-ЗА технічно і економічно вигідніше, ніж застосування імпортного двигуна в бронетехніці України.
Таким чином, підсумовуючи результати дослідження даного фактору ризику встановлено, що придбання силових агрегатів з двигуном DEUTZ BF6M1015CP та коробкою передач Allison 4500RDS через ДП «Автомоторс» було економічно невигідним для ДП «ХКБМ» з наступних причин:
- за договором поставки 16 силових установок було здійснено Підприємством до отримання товару - 70 % його оплату, тобто Постачальник мав можливість використовуючи фінансові ресурси ДП «ХКБМ» для придбання Товару у інозамовника, при цьому, не залучати власні кошти;
- Товар було поставлено не в повній комплектності і право власності на нього передано тільки 08.02.2016 року, незважаючи на те, що більша кількість поставлених виробів була вже встановлена на бронетранспортери;
- ДП «Автомоторс» порушено умови договору щодо пред’явлення відповідного Європейського сертифікату якості ISO9001-2000 на поставлений товар та щодо забезпечення повної його комплектності і своєчасного оформлення видаткових накладних.
Відсутній Європейський сертифікат якості ISO9001 -2000, що передбачений умовами договору.
З огляду на результати аудиторського дослідження фактору ризику, який стосується закупівлі двигунів іноземного виробництва - DEUTZ (Німеччина), доречним буде рекомендувати розглянути питання стосовно необхідності розроблення плану заходів направленого на забезпечення на ДП «ЗіМ» збільшення обсягів виробництва двигунів ЗТД-ЗА для потреб силових структур України, що буде мати очевидний соціально-економічний ефект для держави, як зокрема такий:
- Зменшення витрат на придбання двигунів - аналогів через кваліфікованого постачальника - Дочірнє підприємство «Автомоторс», якім на операції постачання двигунів DEUTZ отримано різницю у вартості означених двигунів, розрахунково, на суму 11231,28 тис. грн.;
- Виробництво двигунів ЗТД-ЗА на ДП «ЗіМ» буде сприяти створенню робочих місць та подальшому розвитку наукоємної галузі промисловості.
Запровадити на рівні Концерну застосування техніко-економічного обґрунтування доцільності закупівлі ТМЦ іноземного походження.
http://dkrs.kmu.gov.ua/kru/doccatalog/d ... ?id=132087
Україну повинна очолювати людина, яка здатна направити рух коштів в УКРАЇНСЬКУ економіку, а не в ЧУЖУ та СВОЮ..
Читать тебе надо больше, Мак. Есть такая брошюра «Выродки, кто они и откуда». Прочти, а то как был ты деревней, так и останешься (c)Стругацкие