Авіація УГА

Модератор: Global Moderators

atez
Member
Member
 
Повідомлень: 2078
З нами з:
02 травня 2006 21:31
Звідки: Нововолинськ

Повідомлення atez » 03 серпня 2006 22:13

Переношу дискусію з невластивого розділу Панцирні авта

Стосовно посилання шановного п. ihora на п. Шанковського про повітряні перемоги Євського: у мене є серйозні сумніви щодо того, чи знищила авіаця УГА бодай один літак у повітряних боях. Якщо у когось є підтвердження цих фактів з польського боку - посиплю голову попелом і визнаю, що помилявся.

Стосовно зауваження шановного п. Тинченка про відсутність звязку УГА з рос. армією: УГА отримала літаки Нюпор з Одеського авіаційного дивізіону УД. Там були машини власне колишні російську, а одна з бойових авіагруп цієї армії мала саме такі відзнаки: череп із кістками, причому кольори різнились, за отрядами. Звідси - й черепи на укр. Нюпорах. На інших же літаках їх нема.

С
Вставай, Україно, бо москаль вже годину не спить!
 

Аватар користувача
RAO
Member
Member
 
Повідомлень: 612
З нами з:
08 березня 2006 15:40
Звідки: Київ

Повідомлення RAO » 03 серпня 2006 22:31

atez
atez написав:Стосовно посилання шановного п. ihora на п. Шанковського про повітряні перемоги Євського: у мене є серйозні сумніви щодо того, чи знищила авіаця УГА бодай один літак у повітряних боях. Якщо у когось є підтвердження цих фактів з польського боку - посиплю голову попелом і визнаю, що помилявся.

Поділяю Ваші сумніви. Ось перед мною польська книжка Є.Павляк "Польскі ескадри у 1918-1939 рр." - Варшава, 1989. Автор - відомий дослідник історії польської авіації, незаперечний авторитет у цій галузі. Є в книжці розділ про 7-у мисливську ескадру (так у поляків) імені Костюшко.
Стро.56-57.
14.05.1919 загинули у бойовому польоті ппор. Зигмунт Костжевскі ппор. Мєчислав Мотилєвскі. Інші два екіпажі були зістрелені, але щасливо приземлилися на власними оборонними лініями.
8.6.1919 згинув ппор. Мєчислав Гарштка.
У жовтні до ескадри прибувають добровольці - американські пілоти.
 

Аватар користувача
Тинченко
Member
Member
 
Повідомлень: 1244
З нами з:
27 червня 2006 00:40
Звідки: Столиця

Повідомлення Тинченко » 04 серпня 2006 00:42

atez написав:Стосовно зауваження шановного п. Тинченка про відсутність звязку УГА з рос. армією: УГА отримала літаки Нюпор з Одеського авіаційного дивізіону УД. Там були машини власне колишні російську, а одна з бойових авіагруп цієї армії мала саме такі відзнаки: череп із кістками, причому кольори різнились, за отрядами. Звідси - й черепи на укр. Нюпорах. На інших же літаках їх нема.


Про існуючу наявність зв`язку поміж літунством УГА та ДАУНР я вже написав у розділі про панцирні авта, там само -- й про символіку з головою Адама.

Тинченко написав:У 90-і роки всякі "дослідники" почали "драти" інформацію з цих публікацій у свої геніяльні "наукові" статті


Таких статей я знаю щонайменше штук п`ять. Очевидно, авторів та назви перераховувати немає сенсу -- справжні дослідники це все і без мене знають (адже -- тема вважалася чомусь дуже модною, та і вважається... :twisted: ). Конкретно на статтю "Військово-повітряні сили Української Держави: еволюція організаційної структури" це ніяким чином не розповсюджується. Більше того, про її існування я, на превеликий жаль, дізнався тільки зараз -- на цьому форумі :lol:

Між іншим, у фонді Авіації Української Держави командний склад авіації розписано досить докладно.
 

Аватар користувача
Тинченко
Member
Member
 
Повідомлень: 1244
З нами з:
27 червня 2006 00:40
Звідки: Столиця

Повідомлення Тинченко » 04 серпня 2006 01:01

ihor написав:Хоч як це шановному Тинченкові може не подобатися, тому що не маю доступу до архівів, то всеж я хочу вставити своїх п'ять ґрейцарів в дискусію: Коли я на початку 80-тих почав аберати дані про ЗСУкраїни 1917-1924 рр. то мав нагоду переписуватися з проф. Шанковським. В одному з двох листів які він мені тоді написав він пише: "Ас українського летунства, сотн. Василь Євський, що мав 9 перемог у боях з польськими летунами, між іншим зістрілив літак ескадри ім. Косцюшки, сформованої в США з двома американськими летунами, мав на фузелажі ще свою відзнаку: червоний череп на двох кістках..." В другому листі Шанковський зазначує що правдиве прізвище Євського це Василевський.
Це все, дякую !
Ігор з Аргентини


Переношу з гілки по авіації. Властиво, літак Євського я і мав у першу чергу на увазі (про це багато писали галицькі мемуаристи). Щодо справжнього прізвища Євського -- Василевський, маю певні сумніви. Бо, судячи з публікацій Шанковського 70-80-х років -- дід таки любив багато нафантазувати, особливо -- про долі різних вояків. Пам`ятаю одну його публікацію про старшинський корпус УД та ДАУНР, де він записує у "розстріляних військами Директорії" ледь не з десяток генералів чинної служби АУД. Хоч таких, насправді, було лише двоє -- Дорошкевич та Олександрович.
Про Євського -- колишній офіцер російської армії, був неукраїнського походження. Загинув в Італії у 1920 р., коли випробував та купував літаки для АУНР. Сумнівно, щоб Шанковський знав його долю. Крім того, підозрюю, він нікого з авіаторів не міг знати особисто -- майже всі літуни УГА та ДАУНР або загинули, або в решті решт опинилися у Радянській Росії.

П.С. Ігоре! Не ображайтесь!! Ми ж всі хочемо одного -- розібратися у деталях нашої історії. Може, я іноді буваю трохи зверхній та невитерпний... :roll: Перепрошую! :lol:
 

ihor
Member
Member
 
Повідомлень: 78
З нами з:
01 березня 2006 16:26

Повідомлення ihor » 04 серпня 2006 02:07

Шановний Пане Тинченко:

Під ніяким кутом не ображаюся. Абсолютно ні. І не треба перепрошуватись. Думаю що майже всі Ваші книжки вдалося мені до тепер купити, і \"Українське офіцерство, шляхи....\" і \"Українсько-російська війна...\" і книжку про уніформи в російській мові, і мав нагоду прочитати Ваші знамениті розвідки про Грекова, Какуріна, і здається Ю. Тютюнника, що появилися в журналі СБУ \"З архівів.....\". Бракує тільку ваша \"Голгофа..., але хтось мені підказав що її можна стягнути з Інтернету. Нетерпиливо чекаю на Ваші слідуючі видання. Всі Ваші праці я перечитав з \"дошки до дошки\", використав в еспаномовному довіднику про ґенералів і адміралів та офіцерів 1917-1924 рр\" з належним посиланням на джерело інформації. Для мене потрібно тепер, не загружатися в проблематику чи такий то автор писав правельно чи собі видумував. Це мене абсолютно не цікавить. Для еспаномовного читача всі ті нюянси, які ви всі там в Україні виставляєти на форумі, не мають ніякого значення. Йому треба подати скондинзовану правдиву інформацію про, в цім випадку, наше летунство тієї доби. Це мене цікавить. А чи Євський був Василєвським чи ні, це справа другорядна, так би мовити наша внутрішня. Ви подайте імена начальників, подайте стан літаків, структури управлінь, або виставіть хочаб отой командний склад, який так як ви кажети розписаний досить докладно, щоби було звідки зачерпнути інформацію, з обов'язковим посиланням на джерела, які мають бути в кожній менш більш серіозній історичній праці. Якщо не хочети виставляти його на форумі, то перишліть на мій е-mail. Я не маю наміру з Вами конкурувати, я тільки хочу з найбільш можливою пунктуальністю довести до еспаномовного читача нашу українську правду, про наші визвольні війни тієї доби. І більше нічого.

З правдивою до вас пошаною

Ігор з Арґентини.
 

atez
Member
Member
 
Повідомлень: 2078
З нами з:
02 травня 2006 21:31
Звідки: Нововолинськ

Повідомлення atez » 04 серпня 2006 08:30

Тинченко написав:atez написав:
Стосовно зауваження шановного п. Тинченка про відсутність звязку УГА з рос. армією: УГА отримала літаки Нюпор з Одеського авіаційного дивізіону УД. Там були машини власне колишні російську, а одна з бойових авіагруп цієї армії мала саме такі відзнаки: череп із кістками, причому кольори різнились, за отрядами. Звідси - й черепи на укр. Нюпорах. На інших же літаках їх нема.


Про існуючу наявність зв`язку поміж літунством УГА та ДАУНР я вже написав у розділі про панцирні авта, там само -- й про символіку з головою Адама.


Ай ем терріблі соррі. Це зауваження стосується не п. Тинченко, а шановного п. Askoldа, який написав таке: Tak, ale UGA nemala nichogo spil'nogo z Rosijanamy. Skorishe za vse tse bula spadschyna vid Nimtsiv, hocha trupjachu golovu todi maljuvaly vsi komy ne le'n - npr. Poljaky jiji tezh maly.
Для уточнення прошу переглянути статтю В. Кулікова про 1-шу бойозу авіагрупу Південно-Західного фронту в часописі Авиамастер ч. 6 за 1999 р. Там ціла гама рос. Ньюпорів з черепами.
Вставай, Україно, бо москаль вже годину не спить!
 

Аватар користувача
Chestnut
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 6229
З нами з:
22 лютого 2006 15:07
Звідки: Київ-Лондон

Повідомлення Chestnut » 04 серпня 2006 10:58

RAO написав:Ось перед мною польська книжка Є.Павляк "Польскі ескадри у 1918-1939 рр." - Варшава, 1989. Автор - відомий дослідник історії польської авіації, незаперечний авторитет у цій галузі. Є в книжці розділ про 7-у мисливську ескадру (так у поляків) імені Костюшко.
Стро.56-57.
14.05.1919 загинули у бойовому польоті ппор. Зигмунт Костжевскі ппор. Мєчислав Мотилєвскі. Інші два екіпажі були зістрелені, але щасливо приземлилися на власними оборонними лініями.
8.6.1919 згинув ппор. Мєчислав Гарштка.
У жовтні до ескадри прибувають добровольці - американські пілоти.


Під час змагань з ЗУНР 7 ескадра мисливська ще не була "ім. Тадеуша Косьцюшка", цю назву їй дали лише у грудні 1919 року. А взагалі це була перша авіачастини, що стала офіційно значитися "винищувальною", а не "розвідною (вивядовчою)"

З приводу втрат -- два перших згаданих пілота загинули від вогню з землі, а не в повітряному бою (3 ґрупа льотніча в складі 6 і 7 ескадри 14 травня штурмувала українські війська на початку польської офензиви), до того ж один літак був серйозно пошкоджений, а всі інші мали пошкодження різної тяжкості.

Загибель пілота у червні сталася внаслідок нещасного випадку.

До речі, відомо, хто саме з українських пілотів став жертвою першого в історії польських ВПС результативного повітряного бою? 24 лютого 1919 року під час розвідки над Львовом Альбатрос С-ХІІ (борт №7, пілот сержант Цаґасек, спостерігач підхорунжий Пєтрускі) був атакований українським Ньюпортом, але Пєтрускі вцілив йому в паливний бак, і український літак був змушений приземлитися (сподіваюся, все ж таки на нашій території?)

Джерело -- Belcarz & Peczkowski "White Eagles: The Aircraft, Men and Operations of the Polish Air Force 1918-1939" Hikoki Publications 2001
Востаннє редагувалось Chestnut в 23 серпня 2006 19:24, всього редагувалось 1 раз.
\"На гербі зображено ведмедя. В одній руці у ведмедя молоток, а в другій - балалайка. Це символізує працелюбність і незакомплексованість тварюки.\"
 

ihor
Member
Member
 
Повідомлень: 78
З нами з:
01 березня 2006 16:26

Повідомлення ihor » 04 серпня 2006 11:17

Щодо діяльності авіяції і повітроплавання УГА, дуже цікавою є сучасна історична розвідка Андрія Харука, шкода лише що на російській мові і тим самим я не все розумію. Вона на сайті Євгена Пінака. Адреса:
htt://vijsko.freespaces.com/biblioteka/aviatsia_UGA.htm

Ігор з Аргентини
 

Аватар користувача
Євген Пінак
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 2116
З нами з:
22 лютого 2006 14:05
Звідки: Київ

Повідомлення Євген Пінак » 18 серпня 2006 14:14

Ці картинки просив викласти Ігор, але в нього чогось не вийшло.
Приєднані файли
Aviadores galitzianos y un caza Nieuport.jpg
Aviadores galitzianos y un caza Nieuport.jpg (62.05 Кб) Переглянуто 13512 разів
Avion galitziano con subt. pylypets.jpg
Avion galitziano con subt. pylypets.jpg (302.06 Кб) Переглянуто 13512 разів
Letuny zaporizhkoho aviazahonu.jpg
Letuny zaporizhkoho aviazahonu.jpg (62.19 Кб) Переглянуто 13512 разів
 

Аватар користувача
Chestnut
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 6229
З нами з:
22 лютого 2006 15:07
Звідки: Київ-Лондон

Повідомлення Chestnut » 18 серпня 2006 14:50

А звідки видно, що це Aviadores galitzianos? Ньюпор, здається, із російськими знаками?
\"На гербі зображено ведмедя. В одній руці у ведмедя молоток, а в другій - балалайка. Це символізує працелюбність і незакомплексованість тварюки.\"
 

Аватар користувача
Askold
Member
Member
 
Повідомлень: 1577
З нами з:
23 березня 2006 22:06
Звідки: Lemberg

Повідомлення Askold » 21 серпня 2006 17:58

Прекрасні фотки! А звідки взята останнє фото? Там дуже гарно видно жовто-сині ронделі. Доречі хотів би порушити питання про персональні емблеми. Я десь бачив фото Украінського літака з емблемою ільї Муромця - ніхто не знає хто таку мав?
 

Аватар користувача
denysenko
Member
Member
 
Повідомлень: 665
З нами з:
08 березня 2006 19:44
Звідки: Київ - Москва

Повідомлення denysenko » 21 серпня 2006 19:41

Chestnut написав:А звідки видно, що це Aviadores galitzianos? Ньюпор, здається, із російськими знаками?


ньюпори в УГА були, на данному апараті на верхніх плоскостях здається двукольорові кола а не трикольрові, таксамо двокольорово розфарбовано хвоста
 

Аватар користувача
Askold
Member
Member
 
Повідомлень: 1577
З нами з:
23 березня 2006 22:06
Звідки: Lemberg

Повідомлення Askold » 22 серпня 2006 19:35

Атез:

Дякую за інфу! Це саме те про що мені ішлося. Постараюся знайти фото і виложити на форум.

Денисенко:

Не знаю де там Чеснат бачить триколірні ронделі, вони виразно там дво-барвні. Ось варіанти:

Зображення

Зображення

i prapory:
[img]http://www.crwflags.com/fotw/images/u/ua^18afc.gif[/img]

[img]http://www.crwflags.com/fotw/images/u/ua^18naf.gif[/img]

[img]http://www.crwflags.com/fotw/images/u/ua^18afe.gif[/img]
 

Аватар користувача
Chestnut
Global Moderator
Global Moderator
 
Повідомлень: 6229
З нами з:
22 лютого 2006 15:07
Звідки: Київ-Лондон

Повідомлення Chestnut » 22 серпня 2006 19:47

Askold написав:Не знаю де там Чеснат бачить триколірні ронделі, вони виразно там дво-барвні.


Не можу викласти збільшений фраґмент фото -- але там і близько немає двоколірних ронделів. Центр світлий (білий?), а зовнішнє коло темне і займає третину діаметру.
\"На гербі зображено ведмедя. В одній руці у ведмедя молоток, а в другій - балалайка. Це символізує працелюбність і незакомплексованість тварюки.\"
 

atez
Member
Member
 
Повідомлень: 2078
З нами з:
02 травня 2006 21:31
Звідки: Нововолинськ

Повідомлення atez » 22 серпня 2006 23:00

Askold написав:1-й авіаполк УГА


Колеги, ну скільки можна! 1-й летунський полк УГА - це плід фантазії мемуаристів. Не існувало такої частини. Авіація УГА в офіційних паперах іменувалась "летунський відділ" чи "летунський курінь"
Вставай, Україно, бо москаль вже годину не спить!
 

Далі

Повернутись до WWI та Перші визвольні змагання (1914-1922)

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 6 гостей